maandag 7 oktober 2013

Rebornrunning.com the road to happiness

YEAH !! Het begin is er mijn domeinnaam is geregistreerd. Rebornrunning.com the road to happiness. Een website over lifestyle en hardlopen met als globaal doel mensen inspireren en motiveren. Rebornrunning gaat terug naar de essentie en de basis principes van het leven betreft voeding, gezondheid en bewegen. Uiteraard gaat het grotendeels over hardlopen, blessure vrij hardlopen, natural running, barefoot running, levensgeluk, bevrijding, mentale kracht, hoe je meer energie, kracht en conditie kunt genereren, bewustwording, verantwoord en gezond afvallen, de ideale personal coach (dat ben je namelijk zelf) ontdekken die in ieder verscholen zit en zoveel meer. Ideeën genoeg om uit te werken. Bedoeling is korte en bondige informatie in jip en janneke taal met inspirerende foto's en video's. Logo is er in principe ook al. WAAROM? omdat ik me geroepen voel om de kennis die ik intussen heb opgedaan te delen met anderen. Door schade en en schande wijzer geworden na bijna 30 jaar sport ervaring in verschillende disciplines en sporten. Voormalig turnkampioen, ex-marinier, wielrenner/mtb-er en fervent hardloper/barefoot runner.

Inge heeft me gisteren ongemerkt een duwtje in de rug gegeven tijdens de wandel(kust)marathon die ze vooral op mentale kracht heeft uitgelopen. De eerste 30 km waren zo ontzettend eenzaam vertelde ze me ik voelde me even totaal "verloren" en dat vind ik nu persoonlijk het mooiste wat er is. Je loopt tussen duizenden anderen mensen en in principe sta je er toch grotendeels alleen voor ondanks support van de zijlijn. Volledig op jezelf zijn aangewezen, je moet het nu eenmaal zelf doen, oog in oog met je eigen "ik" dat zijn de momenten waar je grenzen kunt gaan verleggen en sprongen kunt gaan maken op persoonlijk vlak. Die eenzaamheid die voor mij zo herkenbaar is tijdens een heftige inspanning maar ook tijdens een ontspannen rondje rennen dat is voor mij zo ongeveer mijn drijfveer en houvast hierdoor kan ik alles weer een beetje relativeren. Je kunt er zelfs een bewuster, beter en vooral gelukkiger mens door worden. to be continued ..................

Geen opmerkingen: