zaterdag 8 mei 2010

Grinta! challenge, 150.4 km, 5 u 27 min, 27.7 km/u

Later dan gepland vertrokken kon niet op tijd uit mijn bed komen want was vrij laat geworden gisteren. Uiteindelijk om 10:00 pas gestart. De eerste 30 km redelijk doorgereden tot de eerste bevoorrading. Daarna begon de heuvelzone met de echte hellingen. Kon mijn hartslag niet goed in de hoogte krijgen vandaag weet ook niet waarom want voelde me verder eigenlijk prima. Een behoorlijk aantal pittige klimmen met wat steilere stukken maar kreeg de hartslag nergens in het rood. Het steile werk alhoewel het meestal maar korte stukjes waren liepen voor geen meter vandaag. De lopers daarentegen liepen als een zonnetje en de meeste op buitenblad kunnen rijden.

Na de Hurdumont (aan de voet La Houppe naar rechts) volgde La Houppe van een andere kant. Minder mooi als de kant die ik gewend ben. Hier ook buitenblad kunnen rijden en een groepje dat achter me was gaan hangen uit het wiel gereden zonder dat ik het wist. Links de afdaling van de mooie kant van La Houppe. 132 kilometer solo gereden vandaag dus heb het mezelf niet echt makkelijk gemaakt maar dat was ook niet de bedoeling. De benen flink op de pijnbank gelegd vooral op de lopers. Wind was intussen ook toegenomen en laatste 35 km best een straf tegenwindje. Na 132 kilometer dus eindelijk naar een groep gereden die tenminste wat doorreden. In totaal een man of vijftien met 5 a 6 man van een club die al het werk deden.

Eigenlijk schandalig dat er verder niemand meewerkte maar ik had zeker geen zin om mezelf op te offeren na zo lang solo te rijden. toch wel eens lekker even uit de wind zitten en wat een enorm verschil als je met een groepje mee kan rijden. Zelf moeiteloos meegereden maar er zaten er wel een aantal flink te harken. Op de laatste klim bleek al snel waarom niemand anders wilde meewerken. Er reden drie man weg van de clubmannen en ik ging makkelijk mee want het was op zich een mooi lopende klim al de rest lag er gelijk af. Na een flinke brul (beentjes liepen vol) gingen er weer twee vanaf die waren duidelijk opgerookt door het stoempen tegen de wind. 1 man demarreerde nog eens en ik moest 20 meter prijs geven maar het gat bleef hetzelfde. In de afdaling kwamen de twee anderen terug al de rest was gezien.

Laatste 8 kilometer met deze mannen mee gereden. Al bij al een zeer mooie rit die vooral super goed georganiseerd was. Zelden zo`n goede uitpijling gezien. Bij elke klim een groot bord met lengte en stijgingspercentage en op de top van de klim een bord met het aantal kilometers tot aan de volgende klim Chapeau !! Ook de seingevers op gevaarlijke kruispunten waren top nergens moeten stoppen want de seingevers lieten de auto`s stoppen in plaats van de fietsers. Bevoorradingen ook dik in orde en een gezellige finish plaats. Na de finish een heerlijk broodje hamburger gegeten zoals je ze alleen in Belgie kan eten. (mmmm)

Best tevreden want het was een zeer goede training maar er is nog steeds erg veel werk te doen. Zeer positief tov andere deelnemers (die ik gezien heb) is dat ik nul herstel nodig heb na een klim. Kan gelijk verder op de grote plaat en kan voor de top van de klimmen ook al wat tandjes opschakelen. Zoals ik al zei verliep het steilere werk ronduit teleurstellend. Het tempo tussen de klimmen is prima. Verder was het parcour geen meter vlak volgens mij naast de heuvelzone verliep alles glooiend gelijk vanaf de start. Geen regen maar best weer een fris windje. Er zijn ook foto`s gemaakt onderweg foto`s volgen dus nog. Van mij mag de zon weer gaan schijnen dan ziet de wereld er toch een stuk beter uit in mijn ogen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Angelo, lekker gereden zo te zien.Morgen ga ik zelf ook de heuvels in, maar dan die aan de Franse kant thv Perpignan.Hier nu mooi weer, maar onderweg hier naartoe nog door de sneeuw gereden.
Mooie klim ontdekt van zo'n 8% en _8km lang.Zie je wel weer bij een komende clubtraining, groetjes Angelo

Angelo Roelandt zei

Hey Angelo,

Leuk om iets van je te horen. Veel plezier verder op je vakantie en geniet er maar lekker van. 8 km klimmen dat is het mooie werk.

Groeten,

Angelo.

Anoniem zei

Heej Angelo,

Lekker gereden zie ik. Ik heb hem zelf ook gereden. Er zaten indderdaad een paar stevige klimmetjes in, ja. Ik hoop tot snel. Nog veel succes met fietsen !!

Groetjes Axel