donderdag 13 mei 2010

Steven Rooks Classic, 113.5 km, 3 uur 43 min, 30.5 km/u (3e plaats)

Uitslag via http://www.wingsforwheels.nl/src.xls of website Steven Rooks.
Met mijn gezin naar Maastricht gereden en uiteindelijk om 9:21 over de startmatten gereden. Dacht in het begin even het is inderdaad echt een toertocht nu want kon niet overal lekker door rijden naar mijn zin maar toen de eerste klim zich aandiende was er alle ruimte om lekker je eigen tempo te kunnen rijden. Had een zwaar gevoel in de benen na de eerste klim maar hij liep wel erg lekker. Leek wel of ik de verdubbelaar al had ingezet want ik ging twee keer zo hard als de rest naar boven. Als dat zo blijft dan ben ik meer dan tevreden. Wat een schitterend parcour prachtige mooie wat langere lopers en mooie afdalingen met wel redelijk wat stuiterwerk door een vrij slecht wegdek. Weer erg veel alleen gereden maar voelde me gelukkig alles behalve alleen vandaag want ik kwam veel fietsers tegen onderweg.

Richting de Bois d' Olne even in een groepje gereden met een man of twintig waarvan er 3 man het werk deden op de kop ik en twee andere mannen de rest liet lopen. Zag een bordje Olne staan dus de klim met tijdmeting komt eraan. Het klimmen begon als een mooie loper maar nog geen tijdmeting te bespeuren. Ik keek achter me en iedereen lag er al af. Of ze sparen zich allemaal voor straks of ik ging gewoon erg lekker. Jammer dat ze het matje niet gelijk aan het begin van de klim leggen van de Bois d' Olne dat is in totaal dan zo`n 3 kilometer klimmen dat is pas een mooie meting. Matje lag aan het begin van het steile gedeelte de laatste 1100 meter van deze prachtige drietrapsklim. Tegen verwachting erg lekker naar boven kunnen rijden en op het steilste gedeelte net tegen omslagpunt dus niet volle bak omhoog geknald omdat ik niet wist hoe de klim precies liep.

Op een paar klimmetjes voor de tweede bevoorrading met twee clubmannen meegereden beiden goede klimmers maar één daarvan klom echt extreem sterk. Na de tweede bevoorrading weer met deze twee mannen meegereden en op de klimmetjes nog een paar keer kunnen aanklampen terwijl zijn fietsmaat eraf moest maar daarna was het tempo toch een tikkeltje te hoog dus moest ik toch wat meters prijs geven. In de afdaling weer terug gekomen en niet veel later sloot zijn fietsmaat ook weer aan. Even een kort gesprekje met de sterke klimmer over afdalen want hij voelde zich hier wat onzeker over. Klimmen gaat anders zeer goed zei ik hem, daar win ik inderdaad wel tijd mee antwoorde hij. Langs het water richting Maastricht was het deze zelfde renner die ook op het vlakke het tempo bepaalde. Zijn fietsmaat riep plots "leef jullie uit" en gaf er de brui aan. Ik bleef in zijn wiel hangen overnemen zat er echt niet meer in. Weer een klimmetje maar nu moest ik echt passen dit gaat echt iets te hard dus heb ik het moeten laten lopen. Heb hem nog wel lang in het vizier gehad maar bij de laatste klim moest ik toch even de prijs betalen voor het eerdere aanklampen en zag ik hem langzaam verdwijnen. Alleen verder dus en nog een kilometer of 8 te gaan. Ging een renner voorbij die in mijn wiel dook en daar bleef zitten tot in Maastricht. Het ging nog een stukje omhoog daar op een fietspad en toen moest hij passen. Vlak voor de finish kwamen de twee routes samen en was het de laatste meters behoorlijk druk richting finish. Langs de kant stond de sterke klimmer, goed gereden zei ik hem. Waar is mijn maat vroeg hij, weet ik niet hij zal zo wel komen denk ik. Mijn vrouw en kinderen stonden ook aan de finish ik was blij om ze weer te zien.

Ik zei het al eerder wat een super mooi parcour en een prima georganiseerde tocht die Steven Rooks Classic. Ik heb het echt super goed naar mijn zin gehad en vandaag toch het beste gevoel op de fiets van dit jaar. Het gaat dus de goede kant op en dat werkt natuurlijk extra motiverend. Ik heb mezef langdurig pijn kunnen doen op de klimmetjes en dat is waar het om draait om de marmotte goed te doorstaan. Zou het bijna vergeten onderweg ook wat lichte regen gehad en vooral in het begin een nat wegdek met wat modder op de weg ook was het vrij koud maar zelfs dat kon de pret niet drukken.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Angelo,

Echt een knappe prestatie. Gefeliciteerd !! en dan die gemiddelde snelheid !! Ik ga binnenkort nog is meefietsten met de club ; hoop dat jij er dan ook bent, maar dat laat ik nog wel weten tegen de tijd. Nog veel succes verder met fietsen. Ik hoop dat de foto's snel op je weblog staan.

Groetjes Axel

Anoniem zei

Tijger!
Lekker warm was het he. Ik dacht dat de 110 ook de Redoute zou passeren, maar niet dus. Je hebt er wel goed het tempo ingehouden, dat komt helemaal goed in Juli. Gelukkig zat er nog een kasseien strook in voor je!
Vond het parcours zeer mooi maar de bevoorrading een stukje minder. Twee keer in een weiland in de modder gestaan. Zie dat ik ongeveer 45 minuten verlies met de stops als ik mijn teller met de chip vergelijk. Ik sta iets te veel op mijn gemak. :)
Wel lekker gereden in een goed tempo, op de Redoute en het vlake stuk naar Maastricht alles uit de kast. Maar over de 30 Km/ uur gemiddeld is nog niet aan mij besteed.
Volgende jaar weer zou ik zeggen, met 10 graden erbij oogt het vast allemaal nog mooier.
Ciaoooooooooooooo!

Angelo Roelandt zei

Hoi Mario,

Ging lekker vandaag maar het moet nog wel wat beter kunnen heb nog zo`n 6 weken de tijd om echt scherp te staan. Weer was niet echt best inderdaad maar heb het toch niet echt koud gehad moet ik zeggen. Ben zelf alleen bij de tweede bevoorrading gestopt. Ik hou zelf niet van lang stoppen dan ben ik altijd uit mijn ritme. Op de lange afstand moet je natuurlijk minimaal twee keer bijtanken bij een bevoorrading. Was een mooie rit volgend jaar zeker weer misschien dan eens de 160 km of toch nog een poging voor een nog betere klassering op de 115 km.

Groeten,

Angelo.

Henk zei

Knappe prestatie hoor Angelo, als je deze vorm vast kan houden tot aan de Marmotte ben ik heel beneiuwd naar je prestatie die je daar gaat neerzetten!!
ps ik heb de url van mijn weblog veranderd de juiste is nu: http://henkiessportblog.blogspot.com/

Groeten,
Henk

Dylan zei

Hoi Angelo,

Wat een knappe prestatie, 3de plaast is toch mooi hè.

Wanneer zou je nog eens meerijden met de club?

Hoe die goede conditie maar vast hè, dan zal de Marmotte goed gaan.

Mvgr,
Dylan Soetens