zondag 6 januari 2013

Weekoverzicht week 1

80 kilometer gepland en net geen 82 kilometer gelopen van de week dus een prima begin van het nieuwe loopjaar. Donderdag een langzame 30+ km duurloop gelopen en vandaag een heerlijke rustige duurloop van 21.7 km in het Kloosterbos met Aschwin en Bryan. In de eerste ronde sloot er een wat oudere man aan die vertelde dat dit ZIJN terrein was. Hij liep hier al sinds 1963 want dit was zo ongeveer zijn achtertuin want hij woonde aan de rand van het bos. Hij begon spontaan al zijn pr's op te sommen en de tijden die ik voorbij hoorde komen kwamen in eerste instantie wat ongeloofwaardig over want 14 minuten op 5 km is wel heel erg snel. Toen hij vertelde dat hij de Iron Man in Hawaii ooit had gewonnen viel mijn frank (of kwartje). Ik kende namelijk ook iemand uit het verleden die de Iron Man had gewonnen. Kent u Marnix Cocquyt? da benne kik (dat ben ik) zo trots als een aap met zeven l*llen was de beste man. U kent die naam vroeg hij? Uitgelegd dat mijn ouders vroeger trainde bij Freddy Fitness in Zelzate (body buiding) daar ken ik u van. Marnix liep daar ook altijd fier rond voorbij de spiegels want het was wel iemand die graag gezien wilde worden maar het is wel een atleet van wereld formaat geweest. Zo liep hij de 5 km op de olymische spelen, won inderdaad de ongelooflijk zware Iron Man in Hawai (40 j) in 1985, werd wereld kampioen duatlon en liep de marathon van Rotterdam in 2:31 op 46 jarige leeftijd. Amai !!een heel groot atleet dus. Nu 69 jaar en de 10 km gingen nog in 40 minuten en dat is toch gewoon nog 15 km/u. Een hele eer dus om een rondje mee te hobbelen door de achtertuin van deze geweldige atleet. Wij liepen uiteindelijk vier rondjes de tijd en de kilometers vlogen voorbij en voor we het wisten stonden we terug bij de auto. Zeker voor herhaling vatbaar. De zondag is een mooie dag om lekker door de bossen te rennen !!

Geen opmerkingen: