vrijdag 19 oktober 2012

No Off Season, No Excuses, No Mercy !!

Na mijn debuut marathon in Rotterdam begin dit voorjaar moest ik twee weken herstellen alvorens ik weer kon denken aan hardlopen. Na de kustmarathon was ik na twee dagen weer al in staat om te rennen en voelde ik me na drie dagen al weer prima hersteld terwijl ik maar 6 minuten langer nodig heb gehad om de kustmarathon te volbrengen. Daarbij kwam ik ook nog eens een heel stuk frisser over de finish dan in Rotterdam. Gaat dus prima en goed om te zien dat er in nog geen jaar tijd veel kan veranderen. Vanaf vandaag gaat de knop weer om op naar de 60 van Texel en een 100 kilometer run in 2013 althans dat is mijn doel. Eerst fatsoenlijk naar Texel toe werken en dan kijken waar we staan. Vandaag een T-shirt besteld van Inov-8 met de schitterende tekst "No Off Season, No Excuses, No Mercy" en zo is dat we gaan er weer voor de volle 110 % tegenaan in 2013 #carpediem

Mijn run van gisteren (16 km) was een drama althans qua gevoel dan. Zelden zo verrot gevoeld vooral de eerste 8 kilometer en dat aan een gangetje van amper 10 per uur. Na 10 kilometer viel ik er weer door en na 12 kilometer kon ik al weer lachen. Ups en downs ik schreef het gisteren al zijn erg typerend voor ultralopen dus kan ik er alvast een beetje aan wennen. Tijdens zo'n dip moet je gewoon denken "over een half uur gaat het vast een stuk beter" en vaak is dat ook zo. Sommige lopers zie je lopen met een big smile van oor tot oor. Ik ben zo niet en toch voel ik me intens gelukkig. Ik lach van binnen en niet zo'n beetje ook. Ik sta vaak nogal geconcentreerd op de foto, als ik loop zit ik echt volledig in mijn eigen wereld ik voel me dan helemaal ZEN en buiten de wonderschone natuur heb ik weinig oog voor andere zaken om me heen. Voor alle duidelijkheid de omschrijving van ZEN is: Een vorm van Boeddhisme die sterk de nadruk legt op dhyana oftwel concentratie meditatie. Hiermee wordt inzicht verkregen in de eigen ware aard om zo de weg te openen naar een bevrijde manier van leven. Mooier kan ik het niet omschrijven #wikipedia Sommige gaan hele gesprekken aan tijdens het lopen van een marathon ik kan dat niet op een uitzondering na uiteraard want soms maak ik wel eens een korte babbel met een medestrijder. Tijdens het trainen is het natuurlijk een ander verhaal maar meestal loop ik alleen dus automatisch verval ik dan weer in mijn eigen flow.

Vandaag een heerlijke run van 15 kilometer gelopen op de fivefingers. Temperatuur was perfect, beetje regen, lekker rustig in de mooie polders en het gevoel was heel veel beter dan gisteren dus enkel en alleen genieten. Zo'n rustig rondje op de fivefingers bevalt me ook het best. Lekker down to earth en mijn benen worden het minst moe van een rondje lopen op fivefingers. Hartslag begint gelukkig ook weer wat te zakken na wat kwakkel dagen dus dat komt ook weer goed. Drie dagen gelopen 15, 16 en vandaag dus weer 15 kilometer zondag een lange zeer trage run Garmin details


Geen opmerkingen: