zondag 4 oktober 2009

Mtb ritje Wachtebeke, 33.1 km, 1 uur 32 min

Vanmorgen eerst naar het verzamelpunt bij de Rabobank en daarna naar onze kledingsponsor Van Der Linden & Veldhuis in de Vier Ambachtenstraat voor een fotoshoot. De opkomst was enorm en dat is mooi voor de sponsor en de club natuurlijk. Als alle leden die vandaag aanwezig waren ook actief mee zouden rijden met de clubritjes dan heb je een prachtige club met wat meer mogelijkheden in alle opzichten. Nu maar hopen dat Jo de clubfotograaf er iedereen op gekregen heeft.

Daarna even naar huis weer omgekleed en naar mijn schoonvader gereden voor een ritje op de mountainbike. Samen via Zelzate naar de bossen in Wachtebeke gefietst. Voor we de bossen ingaan moet er nog even gesleuteld worden aan de fiets van mijn schoonvader en daarna duiken we de bossen in. Zodra je op het bospad komt merk je gelijk dat de banden echt gemaakt zijn voor dergelijke ondergrond. Over het asfalt voelt het zwaar aan en lijken de banden opgezogen te worden door het asfalt maar over het bospad rolt het fantastisch en gaat het bijna vanzelf. Rustig wat rondjes gereden in het bos en achter verschillende pijlen aan gereden voor wat variatie. Ook nu weer nagenoeg windstil in de bossen terwijl het vandaag buiten de bossen toch weer stevig waaide. We zoeken de wat smallere paadjes op en als we een kort steil klimmetje nemen gaat mijn schoonvader erbij liggen in het mulle zand. We kunnen er wel om lachen, in het mulle zand aan zo`n lage snelheid doe je jezelf geen zeer en je materiaal gaat er ook niet van kapot. Gisteren lag ik zelf op de grond vandaag gaat het al weer een stuk beter met sturen. Ook op de mountainbike kun je rustig rijden dus het hoeft zeker niet altijd intensief te zijn. Voornamelijk in herstel en D1 gereden wat de hartslag betreft. Na bijna 20 kilometer fietsen door de bossen houden we het voor gezien en rijden we terug naar Sas op een licht verzetje. Ook mijn schoonvader vond het erg leuk om door de bossen te rijden. Ik ga de winter in ieder geval wel doorkomen op deze manier, echt super en je kan lekker fietsen in de bossen van Wachtebeke wat 7 km rijden is vanaf Sas van Gent.

4 opmerkingen:

alex zei

Hoi Angelo,
met veel plezier lees ik al een tijdje je blog en nu lees ik dat je graag wat wil gaan mountainbiken. Zaterdag 17 oktober is er de koppenberg VTT (te vinden onder de kalender van cyclobike.be) wat echt een gave tocht is. Heb je misschien interesse ? Groetjes van je vroegere buurjongen Alex den Hamer.
ps je moet niet bang zijn dat het een te "softe" toertocht is.

Angelo Roelandt zei

Hoi Alex,

Echt leuk om via deze weg weer iets van je te horen. Ik heb het wel eens over je gehad met een aantal clubleden. De tijd in de Amaliastraat kan ik nog goed herinneren je zette de brandgang wel eens volledig onder de rook met wat schoteltjes en één of ander goedje erin en je liet wel eens wat ontploffen ook (haha)

Normaal gesproken zou ik wel in zijn voor een stevig tochtje fietsen daar ben ik gek genoeg voor maar de maand oktober ga ik het wat rustiger aan doen. Ik heb mijn mountainbike ook nog maar net dus wil eerst nog even wat wennen aan de mtb. Op het moment doe ik het om de conditie en de kracht een beetje bij te houden. Later wil ik zeker eens een uitdagend tochtje rijden op de mtb. Het bevalt me in ieder geval erg goed en de veldtoertochtjes hier in de buurt ga ik wel rijden in de weekenden. Jij hebt ook al heel wat stevige tochtjes gereden hoorde ik ook de criquiélion toch? Misschien zien we elkaar nog wel eens ergens op de fiets zou leuk zijn.

Groeten,

Angelo.

Michael zei

Angelo, ik ga zondag as. naar Sleidinge. Warm draaien voor de Koppenberg VTT, die ik ook ga rijden op zat. 17 oktober, want 's winters leg je de basis voor de zomer. En ik ga voor de 8.00 uur deze zomer, nog eens ouderwets gek doen.

Angelo Roelandt zei

Hoi Michael,

Sleidinge is ook in de buurt inderdaad die had ik over het hoofd gezien. Stond boven de tocht in Watervliet zie ik nu. Je gaat daar met de auto naar toe neem ik aan? Denk dat ik daar dan ook maar ga rijden ziet er een leuke tocht uit als ik op de website kijk van de buddybikers. Hoe laat ga jij door? misschien kunnen we er dan samen naar toe. Mail me anders even (the-21st-century@kpnplanet.nl) ik weet jou email adres namelijk niet. Heb die koppenberg VTT ook nog eens bekeken ziet er ook gaaf uit. Dacht zelf dat het een monstertocht was van 100 km of zo maar de afstand valt op zich nog mee. Wel zwaar parcour dat begrijp ik. Volgende week komt er een ander stuur (flatbar) en een andere stuurpen op mijn MTB met die riser die er nu op zit ik nog veel te rechtop. Ik moet nog wel veel oefenen hoor, ben nog maar een prutser op de MTB !!!!

Groeten,

Angelo.