zondag 25 oktober 2009

VTT Sas van Gent, 48 km

Vanmorgen rond 8:20 richting de start gereden en na de inschrijving uiteindelijk gestart samen met Wout, Martin en Mario. Eerst over de brug van Sas en in Westdorpe voor het eerst het veld in langs de kreek. Mijn hartslagmeter piepte steeds onderweg waarschijnlijk per ongeluk zonealarm ingesteld bij het verzetten van de klok op de polar vanmorgen, de polar maar uitgedrukt want ik werd er echt gek van. Al snel hadden we blijkbaar een pijl over het hoofd gezien dus moesten we een stukje terug. In het begin vrij veel over de weg maar na de bevoorrading die al zich al vrij snel aandiende ging het steeds meer door het veld. Gelukkig maar voor Wout en Martin die op de bontrager banden rijden (en dat is echt geen pretje op de weg) Monteer een setje Schwalbe`s en je vliegt over de weg (haha) In het veld stevig doorgetrokken ik heb er een mooie intervaltraining van gemaakt. Op de weg rustig aan en op de anderen mannen gewacht. Ging echt lekker in het veld ook technisch ging het erg goed. Conditie is nog steeds dik in orde ondanks dat ik deze maand erg weinig heb gefietst. Kracht is wel iets minder als anders maar ik mag zeker nog niet klagen. Uiteindelijk waren Martin en Mario blijkbaar wat achtergebleven want alleen Wout sloot terug aan na een stuk door het veld. In Wachtebeke kwamen we Patrick een paar keer tegen die in de organisatie zat van deze rit en naast het controleren van de pijlen ook wat foto`s stond te maken in het bos. Zelf ook wat foto`s proberen te maken onderweg maar dat is niet echt gelukt. In de bossen van Wachtebeke heb ik het erg rustig aan gedaan wel een mooi stukje parcour en herkenbaar want hier heb ik al vaker gefietst. Wout had het een beetje gehad en voelde zich tegen het einde ongeveer hetzelfde als mij twee weken geleden in Sleidinge. De laatste kilometers hebben we het ook rustig aan gedaan. Nog een stuk door het veld langs het canisvliet als ik het goed heb en daarna over de weg terug naar Sas van Gent. Erg leuke en mooie tocht, prachtig weer en erg veel bekenden gezien. Mario en Martin waren ergens verkeerd gereden en kwamen net voor ons binnen. In de kantine ook nog een aantal collega`s gezien die het ook een mooie tocht vonden en uiteraard gezellig nog wat gedronken. Michael die later als ons was vertrokken (ons niet gezien omdat wij verkeerd waren gereden) zat al aan de bar voor de afterparty. Echt erg goed naar mijn zin gehad en ondanks dat ik nog geen doelstellingen op papier heb gezet voor volgend jaar ben ik van plan om naast de wegcyclo ook de MTB cyclo te rijden (op zaterdag) tijdens het fietschallenge weekend. Lijkt me een mooie uitdaging en dan heb ik nog wat tijd om wat ervaring op te doen op de MTB. Geen gegevens van de polar vandaag. In het weekend ga ik de veldtoertochten in de buurt zeker blijven rijden. Als het goed blijft gaan dan ga ik zeker eens een parcour opzoeken met wat hoogtemeters want klimmen lijkt me geweldig om te doen op de MTB.

Zaterdag waarschijnlijk naar BikeMotion met het gezin en mijn schoonouders en zondag staat voorlopig de VTT hertekamp op het programma in Mariakerke (Gent) http://www.vckvw.be/vtthertekamp.html mocht iemand anders nog een andere tocht in de buurt weten laat het dan even weten. Het is ongeveer 24 km naar Mariakerke dus dat vindt ik eigenlijk net iets te ver om ernaar toe te fietsen. Toch maar met de auto dan denk ik. Als er nog andere mensen gaan dan hoor ik het graag, alleen is maar alleen met een paar man is het altijd een stuk gezelliger.

Henk zei

Zo te lezen heb je lekker gereden vandaag en bevalt het mountainbiken je uitstekend!

Groeten,
Henk

Anoniem zei

Hoi Angelo,

Dacht je nog gezien te hebben bij de bevoorrading. Zei nog hoi maar of je was het toch niet of je herkende mij niet. Kan je volgende week VTT Belsele aanraden. De mooiste tocht van de Ronde van het Waasland (zie www.rondevanhetwaasland.be).
Later in november staat ook VTT Hulst op dit programma.
In Januari kan ik je de VTT van Ossendrecht en Hoogerheide aanbevelen. Zwaar met verschillende ondergronden en wat hoogteverschillen ind de bossen.

Groeten, Danny

Angelo Roelandt zei

Hoi Danny,

Bedankt voor de info ga toch voor de ronde van het waasland ziet er er goed uit die tocht. Zou goed kunnen dat ik het was bij de bevoorrading maar ik heb je inderdaad niet gezien. Ik heb Cees en Edwin nog wel gezien in de kantine na afloop. VTT Hulst daar ga ik uiteraard ook aan deelnemen.