vrijdag 16 oktober 2009

Woon werk Serpenti, 46.7 km, 1 uur 49 min

Van de week met de stadfiets naar het werk gereden dus de wekker ging wel erg vroeg (4:30) wel lekker rustig gefietst en dat is me goed bevallen. Druk weekje want thuis ben ik ook nog aan het schilderen dus de week is voorbij gevlogen. Vandaag met de MTB naar het werk gereden omdat ik na het werk gelijk naar Serpenti moest in Hulst om mijn stuur en stuurpen te laten vervangen. Ik had ook andere grips besteld (handvaten) Lock-on omdat de andere handvaten ronddraaide tijdens het fietsen. Ook een setje nieuwe banden laten monteren Schwalbe Nobby Nic voor en Racing Ralph achter. Wellicht een mentale kwestie want zowat iedere biker rijdt met deze banden maar de Bontrager tractor banden waren echt niet voorruit te branden op het asfalt. Het stuurtje en de stuurpen beiden bontrager race lite en de nieuwe grips werden gemonteerd en plots zag de wat lompe MTB er al een stuk sneller uit (haha) Wederom erg goed geholpen door Serpenti en met een zeer tevreden gevoel naar huis gereden. Vanaf de eerste meter werd duidelijk dat de Schwalbe bandjes velen malen lichter lopen, geen gezuig meer op het asfalt. Dacht wel dat het verschil merkbaar zou zijn maar zo`n groot verschil had ik echt niet verwacht. Onderweg nog wel in een flinke bui terecht gekomen met stevige windstoten maar dat mocht de pret niet drukken. Morgen eerst maar eens lekker uitslapen dat is echt hard nodig daarna weer wat schilderen. Ik dronk een flink glas rode wijn bij het avondeten en dat kwam behoorlijk hard aan. Zondag ga ik weer op de MTB fietsen in de bossen van Wachtebeke.

Geen opmerkingen: