dinsdag 5 juli 2011

Monte Grappa

Het is bijna zover "vakantie" voor het eerst reizen we af naar Italië. 17 juli stond de lapinarello op mijn fietsplanning. 205 km met als scherprechter de "Monte Grappa" een klim van zo`n 24 kilometer met een paar enorme steile stukken. Door alle miserie na de operatie aan mijn zitvlak, zeer weinig fietstraining en exact 0 hoogtemeters in de benen gaat er uiteraard een streep door de lange afstand. Zoals ik al eerder heb gemeld heb ik me op de valreep toch ingeschreven voor de korte versie (132 km) van de lapinarello. De Monte Grappa wordt helaas niet bedwongen in deze korte versie maar de Monte Grappa moet je gewoon beklimmen als je in de buurt bent. Tijdens de vakantie gaan we deze klim dus zeker opzoeken en zullen we aan den lijve ondervinden hoe heftig deze klim is.

the climb up Monte Grappa, departing from the direction of Fietta, best known as the "Salto della Capra" (Jump of the Goat). This route is approximately 24 km in distance, starting from nearby Possagno (270 m a.s.l.) and finishing at the peak of Grappa (Cima Grappa – 1740 m a.s.l.) , where the Ossario Militare (Military Monument) is located.
Half way up Grappa's climb, the road steepens, with 3 km exceeding an average gradient of 20%, coupled by a panorama which will leave you breathless. The climb is one which needs to be tackled with prudence and intelligence, in order to avoid being left 'hung out to dry' in the final kilometres towards the Ossario.

Ik schreef in mijn vorige berichtje al een stukje over de knappe prestatie van Raymond Elisabeth tijdens de afgelopen marmotte (6u51 ex glandon) ik vond dit al een prestatie van formaat maar gisteren hoorde ik het complete verhaal van Ray. Conclusie is dat er nog veel meer in het vat zit. Na de marmotte heeft hij zijn diploma opgehaald dat is op zich niet zo bijzonder dat doet iedereen. Daarna is hij de alpe terug afgedaald dat doet ook vrijwel iedereen. Onder aan de alpe heeft hij zijn vriendin opgewacht die ook deelnam aan de marmotte. Vervolgens heeft hij de volledige alpe d` huez nogmaals en dus samen met zijn vriendin opgereden. Tamara reed de Marmotte overigens in 9u01 wat ook een zeer knappe prestatie is. Raymond reed die dag dus 218 km en 6000 hoogtemeters. Geweldig en bijzonder verhaal toch !!! Daags voor de marmotte met 100 km in de benen (waaronder de Glandon) reed hij de Alpe op in 48 minuten. Dit jaar nog (2011) kocht hij pas zijn eerste racefiets. Daar gaan we nog meer van horen in de cyclo wereld, let maar op !!

Geen opmerkingen: