zondag 31 juli 2011

Vlaamse Ardennen

Afgelopen vrijdagochtend stond ik wat te schoffelen in de tuin en kreeg ik plots een ingeving om weer eens naar Oudenaarde te rijden om daar een rondje te fietsen. Ongepland !! dus gewoon spontaan dat zijn altijd de beste momenten. De Lapinarello cyclo en vooral de beklimming van de Monte Grappa hebben me weer terug op het juiste spoor gezet wat het fietsen betreft. Bergen beklimmen is toch met stip het mooiste wat er is op fietsgebied. Ik ben nu zelfs zover dat de tijd van de beklimming me niet eens interesseert. De salto del grappa (Jump of the goat) gaf me zo`n kick dat ik niet eens op de tijd heb gelet. Geweldig zo midden in de ongerepte natuur en wat is het toch heerlijk om die frisse berglucht op te snuiven. Intussen snuiven we weer volle bak fabriekslucht hier in Sas dat kan toch echt niet gezond zijn?

Eenmaal in Oudenaarde op de parking aangesproken door een zeer enthousiaste, vriendelijke man die zich verwonderde dat ik helemaal uit Nederland kwam om hier een rondje te fietsen. Ik probeerde uit te leggen dat ik hier maar 50 km vandaag woonde maar dat wilde de beste man niet echt begrijpen. Helemaal van Nederland herhaalde hij weer !! Even later stond hij met de Cervélo in zijn handen en begon hij keihard te lachen. Amai zo licht !! wel 4x lichter dan mijne Velo, ge gaat vliegen over de bergen jongen !! Helemaal van Nederland stamelde hij weer !! tjonge, tjonge. De man was niet helemaal 100 % dat was duidelijk maar hij noemde zo alle fietsroutes op van heel de streek en fietste zelf ook veel. Een kwartier later kon ik dan eindelijk beginnen aan mijn ritje door de vlaamse ardennen. Een voor mij bekend rondje gereden met de Kluisberg, Cote de Trieu, Edelare, Kapelleberg, Varentberg, en uiteraard La Houppe (wel van een andere kant beklommen) Blijft toch een geweldige mooie streek om te fietsen en dat zo dicht bij huis :-) Het klimmen ging beter dan ooit, staand op de pedalen en in no-time was ik steeds boven. Kluisberg, Cote de Trieu en Varentberg zijn venijnige steile klimmetjes en daar ben ik normaal gesproken niet zo`n fan van maar nu zat er blijkbaar wat extra jus in de benen, heerlijk.

Boven bij La Houppe wat gedronken op een terras en dit laatste stuk van zo`n 20 km rustig terug gereden. Het gaat daar nog behoorlijk op en af en door de stop voelde de benen plots wat minder goed aan. Ik heb het niet zo op stops tussendoor althans de benen vinden dit blijkbaar niet fijn. Zeer voldaan terug op de parking, mooi ritje. 86.3 km, 3:09:40, 27.3 km/u, 706 hm, HF 155 Garmin Details

Geen opmerkingen: