zondag 23 juni 2013

Party Time !! 11 km Barefoot

Toch een mijlpaal voor mezelf want vandaag liep ik voor het eerst 11 kilometer onafgebroken op mijn blote voeten. Ik herhaal 11 kilometer op mijn blote voeten :-) Kan het zelf amper geloven vooral omdat het zo goed aanvoelde en omdat ik mezelf enorm moest inhouden om er geen 15 kilometer van te maken. In natte omstandigheden gelopen en tegen het einde van mijn run in de stromende regen en dat was me toch een geweldige sensatie voor de voetjes. Als ze dit vorig jaar tegen me zouden zeggen dat ik 11 kilometer op mijn blote voeten zou gaan rennen had ik ze voor gek verklaard #geschift :-) Ik liep langs het voormalige spookhuis dat er overigens niet meer staat en daar hebben ze een fietspad aangelegd van beton platen net zoals de gehele vrijstraat en dat loopt me toch een partij lekker op de blote voetjes. Die belgen zijn zo stom nog niet en iedereen maar klagen over de slechte wegen daar maar speciaal voor de barefooters onder ons leggen ze wel een geweldig barefoot vriendelijk fietspad aan :-) Onderweg nog veel moois gezien want er was een rondrit/evenement gaande met Porche's de ene nog mooier dan de andere. Die witte kalk strepen op de weg zijn overigens ook een geweldige uitvinding voor barefoot runners je moet er voor de gein maar eens over lopen dat loopt echt meer dan fantastisch !! Er stond heerlijk veel wind en toen het volle bak begon te regenen was ik helemaal in mijn element. Het kan ook aan mij liggen hoor maar ik begrijp al die mensen niet die steeds klagen over het weer. zodra het een beetje gaat waaien of regenen dan hebben ze het alweer over herfst. Is het 30 graden of meer is het ook niet goed #pffff De temperatuur is gewoon prima het is zeker geen herfst en er is niets zo mooi als het trotseren van de elementen wind, regen en zonneschijn. Het is zoals het is en het komt zoals het komt #feeltheworld Je doet jezelf absoluut tekort door zielig binnen te gaan zitten mekkeren over het weer. Terug over het lopen het oermens gevoel in mij wordt steeds heftiger het is echt een enorme en onbeschrijfelijke kick om op je blote voeten te rennen nog even en ik loop rond als een ware caveman met knots in de rechterhand #flintstones Mijn voetzolen kunnen de afstand makkelijk aan net zoals de rest van mijn lijf maar toch oppassen dat ik in mijn enthousiasme niet al te grote sprongen maak. Barefoot lopen doe je step by step en bij mij begint het nu op jumpen te lijken al voelt het nog steeds allemaal super goed aan. Een gouden regel: je kunt zo ver rennen als je voeten je kunnen brengen daarmee bedoel ik als je voeten een signaal van pijn afgeven dan moet je stoppen want barefoot lopen mag geen pijn doen en doet ook geen pijn als je het goed doet. So far so good !! op naar mijn eerste halve barefoot marathon :-)

Geen opmerkingen: