woensdag 9 juli 2008

Hersteltraining, 21.2 km, 44 minuten, 28.6 km/u

Allereerst ik heb nog een leuk iets toegevoegd aan mijn verslag van de marmotte (tracing marmotte) hier kun je de volledige route zien met daarin de tussentijden van mij op diverse meetpunten (glandon, Valloire, Galibier en Alp d' huez) Ook mijn eigen naam uit de uitslag met de resultaten staat nu onderaan het verslag. Ik ontwaak langzaam uit mijn roes waar ik nog steeds in zat na afgelopen marmotte, ik heb er echt dagen van kunnen nagenieten. Vanmorgen weer op de fiets gestapt na een paar dagen rust voor een korte rustige training. Ik fiets thuis weg en het begint vrijwel gelijk te regenen ik ben nog maar een paar 100 meter van huis af en maak gelijk rechtsomkeer om mijn regenjasje te halen "Welkom terug in Nederland" Ik heb toch zin om even lekker een stukje te fietsen en even te voelen hoe het met de beentjes gaat. De benen blijken supersnel hersteld te zijn en voelen zelfs super sterk aan. Ik rij rustig over de vrijstraat naar mijn vaste rondje in de polder en het ziet er naar uit dat het gewoon blijft regenen. Het zal dus zeker geen lange training worden in dit weer maar koud is het zeker niet en het gaat erg lekker zo op het gemakje. Heerlijk om de pedalen weer rond te draaien, handjes op het stuur lekker relaxed. Wel even gek als je uit de alpen komt die vlakke wegen je moet je echt inhouden om geen pattaten te gaan geven. Dat is zeker niet mijn doel vandaag ik blijf rustig door trappen en kom in tegengestelde richting een kilometervreter tegen van TC Sas van Gent (kan even niet op de naam komen) maar het is een ervaren oudere fietser (en niet ronny gras) een minuut of 10 later vlak voor ik mijn tweede rondje in ga passeer ik dezelfde TC sassenaar maar kom nog steeds niet op zijn naam. Het tweede rondje wordt een heel kort rondje want ik ben nu wel nat genoeg geregent en ik heb toch weer ff lekker kunnen fietsen. Na thuiskomst uiteraard de fiets weer afspuiten en schoonmaken. Daarna eten, douchen en weer gaan werken.

De weersvoorspellingen zien er niet best uit dacht ik voor de komende dagen dus er zal dan wel niet heel veel gefietst worden.
Ik ga zeker weer een krachttraining doen van de week want ik wil de goede vorm voorlopig nog even vast houden. Over anderhalve week zit ik al weer aan de voet van de Alp d' huez op de camping, ik heb er al weer zin in, in die 21 haarspeld bochten die me tijdens de marmotte zo hebben gesloopt. Ook ga ik met mijn schoonvader de eerste 35 km van de marmotte nog eens over doen tot op de top van de glandon. Mijn schoonvader wil de marmotte volgend jaar ook rijden dus dat stuk wat nu nog in mijn geheugen gegrift staat gaan we nog eens dunnetjes over doen. Ik vind het een mooi lopende klim die me erg goed afgaat, de galibier ga ik maar overslaan tijdens de vakantie, want vakantie betekend natuurlijk ook wat uitrusten en dat gaat niet lukken op deze imposante maar prachtige berg. Ik heb wel tegen mijn vrouw gezegd dat we hem eens met de auto gaan rijden omdat het gewoon erg indrukwekkend is en prachtig om te zien. Ik ga maar stoppen met schrijven want ik merk dat ik weer in dezelfde roes begin te raken.

Geen opmerkingen: