woensdag 16 juli 2008

Souplesse D1/D2, 58.2 km, 1 uur 53 minuten, 30.8 km/u

Vandaag een training op souplesse dus minimaal met een trapfrequentie van 100 draaien. Fred gaat ook mee dus fiets ik weer richting de brug van Sluiskil. Helaas staat de brug open, ik bel Fred en hij staat inderdaad aan de overkant te wachten. Ik fiets daarom steeds een rondje bij de brug, de helling op en terug naar beneden ik herhaal dit 7 a 8 keer tot ik weer over de brug kan. Toch nog een korte krachttraining tussendoor dus. De slagbomen gaan open en niet veel later fiets ik naast Fred richting de stoplichten. Bij de stoplichten rechtsaf langs de nieuwe skibaan in Terneuzen (snow adventure) http://degeus.cms03.pettocms.nl/Basis.aspx?Tid=1167&Sid=1168&Hmi=1168&Smi=0 en uiteindelijk richting Axel. Ik draai de hele tijd zo`n 110 omwentelingen dus een lekker hoog beentempo en fiets deze keer eens op het binnenblad. Er staat weer redelijk veel wind via axel rijden we richting Hulst, als we net uit Axel zijn steken we een fietser voorbij die daarna direct aanpikt. Geen probleem, ik rij voorop en blijf gewoon lekker op souplesse rijden gevolgd door Fred en de helmloze andere fietser. Bij de rotonde aangekomen voor Hulst weer rechtsaf richting de rotonde van Axel. De wind staat hier op kop maar moeite heb ik er niet mee wel stijgt de hartslag nu naar de D2 zone maar met een snelheid tussen de 31 en 32 is dit natuurlijk niet vreemd met deze wind. Fred blijft tot aan de rotonde in het wiel hangen zo ook de helmloze fietser die ons maar blijft volgen.
Op de rotonde van Axel linksaf richting Zuiddorpe, de fietser volgt ons nog steeds. Fred komt nu naast me rijden en af en toe horen we wat gerochel achter ons. Tempo ligt nog steeds rond de 31 a 32 per uur en de cadans blijft hoog met zo`n 110 omwentelingen. Aangekomen in Zuiddorpe is de fietser verdwenen hij is blijkbaar een andere weg ingeslagen. We fietsen weer een stukje richting Westdorpe om daarna weer een stuk terug te fietsen richting Zelzate. Bij de snelweg aangekomen steken we deze over en via de vissersverkorting fietsen we richting de brug van Sas van Gent. Eenmaal over de brug naar rechts terug richting Terneuzen op het fietspad langs het kanaal dat voorzien is van nieuw asfalt. Fred zijn hartslagmeter begint te weigeren (verdoemme hé foetert hij steeds) hartslag blijft vast staan op 117 slagen dat kan toch niet !!! Polar CS 200 had bij mij ook regelmatig storingen en op het laatst viel er gewoon niet meer mee te fietsen ook niet na het vernieuwen van de batterijen. Voorlopig mag ik over de Cs 400 niet klagen nog geen enkele storing gehad. Een tijdje later lijkt de hartslagmeter het gelukkig weer te doen want hij geeft weer 143 slagen aan zegt Fred. Op de zandstraat scheiden onze wegen Fred gaat rechts terug naar Terneuzen ik sla linksaf terug naar Sas van Gent. Stukje door de polder daarna nog een stukje op het fietspad langs het kanaal voorbij Cerestar en de training zit er weer op. Trapfrequentie 104 gemiddeld, lekker gefietst.

Geen opmerkingen: