zondag 13 juli 2008

Rustige duurtraining, 84.2 km, 2 uur 58 minuten, 28.3 km/u

Toch even een paar dagen langer rust genomen dan ik van plan was. De vermoeidheid kwam eigenlijk pas een paar dagen na de marmotte opzetten. Ook de reis terug de dag na de marmotte en gelijk weer gaan werken die maandag daarop zijn niet in de koude kleren gaan zitten.

Nu voel ik me echter gewoon weer topfit dus was het vandaag weer tijd voor een paar uurtjes rustig rijden. Vandaag weer samen met Fred, met de marmotte in de benen en het verkeren in topconditie misschien een oneerlijke strijd maar het is bedoeling om erg rustig te fietsen dus zal het voor Fred ook wel te doen zijn. Ik fiets naar de brug van Sluiskil en met de brug in zicht komt Fred me tegemoet gereden. Ik keer om en we vervolgen onze weg richting de polder. Uiteindelijk fietsen we via Philippine en de braakman via hoofdplaat naar breskens. Er staat veel wind vandaag maar de temperatuur is ok en het gaat me erg makkelijk af vandaag. Als we in breskens aankomen druk ik per ongeluk twee keer op het verkeerde knopje van de polar en sluit dus de training af. Stom maar dan maar een extra file, de training wordt herstart en we beginnen weer op nul kilometer. De wind staat nu in ons voordeel, zij meewind en soms echt in de rug. We fietsen naar Oostburg en stoppen even bij Profile. Fred gluurt even naar binnen want op Zondag is de winkel uiteraard gesloten (foutje van mij Fred)

Gelijk terug op de fiets, een banaan hebben we richting Oostburg al genuttigd dus we kunnen er weer tegen. Op de terugweg richting ijzendijke passeren we veel fietsers op de gewone fiets die vandaag een gezamelijke fietstocht rijden zo blijkt later. Even oppassen dus bij het passeren van deze groepen fietsers maar we mogen er gelukkig vrij snel langs en ze gaan allemaal netjes aan de kant. Van ijzendijke terug naar Terneuzen met de wind voornamelijk mee (zijwind mee) fietsen we op een rustig tempo verder. Af en toe fluit Fred me terug (rustig aan) tandje terug om zijn hartslag wat te laten zakken (en ik luister deze keer netjes) mijn hartslag blijft steeds erg laag herstelzone en soms begin D1 en dat doet me goed. Het lichaam is volledig hersteld dat is duidelijk. Bij de brug van Terneuzen scheiden onze wegen, Fred gaat rechtdoor de brug op en ik vervolg mijn weg langs het kanaal richting Sas van Gent. Vanaf Sluiskil schakel ik wat tandjes bij en verhoog mijn snelheid wat en dus ook mijn hartslag. Ook de hartslag stijgt makkelijk naar de 180 dus dat is voor mij ook een goed teken.

Er ligt prachtig nieuw asfalt op het fietspad richting Sas van Gent dat meer dan fantastisch rolt. De wind is zij tegen en de snelheid hou ik tussen de 36 en 38 km/u wat prima gaat. Iets voor Sas schakel ik wat tandjes terug en fiets rustig verder naar huis. Weer erg lekker gefietst in totaal 84.2 km met het schokkende gemiddelde van 28.3 km/u (haha) Ik ga nu de trainingen weer gewoon hervatten ook de krachttrainingen zodat ik volgende week in Frankrijk weer de nodige cols op kan rijden.

Geen opmerkingen: