donderdag 7 mei 2009

Grote plaat, 47.6 km, 1 uur en 25 min, 33.6 km/u


Vandaag een krachttraining gereden tegen de wind. Eerst een kwartiertje rustig gefietst en daarna wilde ik 6 blokken van 3 minuten kracht rijden met 2 minuten herstel. Ik had besloten om naar Gent te rijden omdat dit een lange rechte weg is en de wind stond daar pal op de kop. Na een kwartier dus het grote mes erop 53/15 en stoempen maar aan zo`n 70 omwentelingen per minuut. Nadeel van deze lange weg zijn de stoplichten die je onderweg tegenkomt en dit kwam niet echt lekker uit met mijn blokje kracht waar ik aan begonnen was 3 minuten werd dus helaas 2 minuten. Ook de blokken daarna kwamen niet altijd even lekker uit maar ik heb de benen toch flink op spanning kunnen zetten en dat was de bedoeling van vandaag. Over het algemeen ruim onder mijn omslagpunt gebleven. Na 22 kilometer tegenwind een iets andere weg terug gefietst en vanaf Evergem weer op dezelfde weg als de heenweg. De krachtblokken zijn achter de rug maar het grote mes blijft erop staan want het is nu windje mee. Eenmaal terug in Sas nog een klein rondje in de polder en op de vrijstraat kom ik Fred tegen in tegengestelde richting. We roepen naar elkaar en vervolgen onze training die er voor mij bijna op zit. Bij het bruggetje knijp ik in de remmen en druk ik de polar af. Daarna even langs geweest bij mijn vader en moeder omdat de kinderen en mijn vrouw daar ook waren. Daarna lekker rustig naar huis gefietst op een licht verzetje. Lekkere stevige training die me flinke opgezwollen bovenbeentjes hebben bezorgd. Oja, ik heb mijn finish foto toegevoegd aan mijn verslag van de shimano fietschallenge.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hoi,

Ik wil je wat vragen, ik heb ook eeen cervelo r3 met nog de wolf vork. Pas recent attend gemaakt op de problemen hiermee, na 2 jaar fietsen en nu de fiets ingeleverd bij de dealer, wielrunner, voor het vervang.

Ik lees op internet heel veel over dat de vervanger de T3 zou moeten zijn en niet de easton... Eigenlijk is jou verhaal een van de weinige positieve die ik tegenkom. Wat zou je mij kunnen adviseren, is het nodig hier veeel drukte over te maken.

Alvast bedankt voor je aandacht.

groeten Jon

Angelo Roelandt zei

Hoi Jon,

Ik neem aan dat je de 3T vork bedoeld als vervanger van de wolf vork. Ik was er gelijk van op de hoogte en toen werd alleen de easton EC90 als vervanger aangeboden voor alle cervelo`s met een wolf vork. Degene die in het bezit waren van een soloist carbon (tegenwoordig S2 of S3) waren degene die terecht niet akkoord wilde gaan met de easton omdat dit geen aero vork is. De easton past echt niet mooi in een aero frame. Zelf rij ik met een R3SL die uiteraard zwart is. De easton die oorspronkelijk mat zwart is hebben ze voorzien van een laklaag waardoor het glanzend zwart is geworden. In de R3SL is het qua uiterlijk geweldig mooi en het is gewoon een uitstekende vork die mijn rijeigenschappen zelfs heeft verbeterd t.o.v. de wolf vork.

Al snel na alle felle reacties zijn ze met een ander voorstel gekomen. Iedereen die de easton niet wilde accepteren moest een papier ondertekenen dat er gewacht zou worden op de 3T vork als vervanger voor degene die dat wenste. Dit betekende overigens dat er verder op eigen risico met de wolf vork verder gereden werd tot de 3T vorken beschikbaar waren. Lang heeft het volgens mij niet geduurd dus iedereen is achteraf toch tevreden volgens mij. Wat de R3 betreft, als je de witte R3 hebt zou ik voor het zicht zeker voor de 3T vork gaan (is namelijk wit) als je de oudere R3 hebt zwart/rood dan zou ik absoluut voor de Easton EC90 gaan. Echt een topvork die ook nog eens zeer goed afgewerkt is.

Mijn advies is wel dat je de vorkwissel zo snel mogelijk laat plaatsvinden. Verder advies is dus indien je een keuze mogelijkheid hebt. Witte R3/3T vork, zwart/rode R3 easton EC90.

Succes,

Groeten Angelo.