zondag 24 mei 2009

Rustige duurtraining D1, 105 km, 3 uur 32 min, 29.7 km/u

Update steven rooks: foto`s toegevoegd aan mijn verslag. Uitslag aangepast (nu plaats 22) en afstand aangepast.
Gisteren weer een jaartje ouder geworden (37 jaar intussen) dus na een klein feestje was het vandaag weer eens tijd voor een rustige duurtraining in D1. Om 9:30 vertrokken samen met mijn schoonvader voor een rondje kust. Via Assenede, Bassevelde, Kaprijke, Watervliet, Waterlandkerkje, Aardenburg, Sluis, Breskens, Philippine terug naar Sas van Gent. Het was echt prachtig fietsweer en er stond niet veel wind vandaag enkel het eerste gedeelte naar kaprijke stond er iets meer wind. In sluis een korte pauze ingelast genietend van het prachtige weer een halve liter cola gedronken (pfff) na het vertrek uit Sluis kon een plaspauze niet lang uitblijven (wat een opluchting) Via Sluis naar Breskens gefietst en net toen we Breskens uitfietste pikte er een mountainbiker aan. Na een tijdje keek ik achterom en zag ik dat een een collega van me was. Het tempo was op zich rustig zo`n 32 a 33 per uur maar ik kan me voorstellen dat dit op de mountainbike al behoorlijk is. Na de Braakman richting Philipinne vond hij het genoeg geweest en haakte af om op zijn eigen tempo verder te fietsen. Nog een stukje polder, een bijna botsing met een fotograaf die midden op de weg stond en zich helemaal het leplazerus schrok toen mijn schoonvader bescheiden riep om aan de kant te gaan (haha) zijn we terug in Sas van Gent. Erg lekker gefietst, mooi rondje, prachtig weer, een goed gezelschap wat wil een mens nog meer.

1 opmerking:

Anoniem zei

Strak tempo gereden.Goede oefening voor weer een rit in de Ardennen komende week-end. Een mooie en gezellige dag. Johan