zaterdag 28 januari 2012

Interval 3x200 - 5x800 m

Vandaag sinds lange tijd weer eens een interval gelopen. Heb de afgelopen periode vooral aan de basis gewerkt en nu dat echt de goede kant op gaat kan ik langzaam aan weer wat intervalletjes inplannen. Eerste intervalletje werd echter bijna fataal althans dat dacht ik tijdens de tweede 800 meter toen mijn hele linker onderbeen in een soort vreemde kramp schoot. Even wat moeten manken en deze 800 meter voorzichtig uitgelopen. Daarna heb ik het er gelukkig zo goed als uitgelopen en gingen de intervallen steeds beter lopen. Oorzaak van vreemde verkramping waarschijnlijk te wijten aan een ronduit slechte warming-up dus weer een goede les. Echt koud was het zeker niet maar het is ook geen zomer op het moment. Toch even uitkijken en wat beter opwarmen om dergelijke fratsen te voorkomen. Snelheid was verder op zich best ok zeker omdat ik weinig tot niet op snelheid heb getraind. 3x200 m tegen 17.6, 17.2, 17.8 km/u gem en 5x800 m tegen 14.1, 13.1 (ff moeten manken) 14.3, 14.7 en 14.9 km/u gem. Alle intervallen onder omslagpunt gelopen dus geen reden tot klagen. Ga de komende intervallen wel wat voorzichtiger opbouwen. Als het zo goed blijft gaan dan denk ik dat ik tegen het voorjaar een enorme stap kan maken en dat is hard nodig ook #rotterdammarathon. 8.21 km, 38:37, 12.8 km/u, 4:42 min/km, max speed 19.2 km/u, HF 173. Garmin details Morgen een lange duurloop en wellicht loop ik Patrick tegemoet om daarna mee terug naar Sas te hobbelen want dat is ook zijn uiteindelijke eindbestemming.

Geen opmerkingen: