zondag 1 januari 2012

Nieuwjaar / duurloop / Nike Free Run

Happy New Year, ik wens iedereen een sportief, gezond en gelukkig 2012 !!
Stond vanmorgen al te trappelen om de free`s aan te trekken maar eerst maar de tijd genomen om echt wakker te worden en goed te ontbijten. Nike Free Run +2 schoenen zijn overigens erg mooi afgewerkt het enige wat me niet aanstond waren de inlegzooltjes (dat is vragen om blaren) wat de inlegzolen betreft moet Nike zijn huiswerk echt beter doen dus gelijk vervangen door de Inov-8 inleg zooltjes ( die zijn echt super) Rond 11:00 vertrokken voor een rustige duurloop. Het gevoel op de Nike`s zou de afstand bepalen. Al vrij snel verscheen er een big smile op mijn gezicht ondanks de regen. Ze lopen dan wel minder direct/minimalistisch dan de Inov-8 X-Talon maar ze lopen wel ongelooflijk lekker en relaxed. De hogere hak tov de Inov-8 geeft wat minder spanning op de kuiten/achilles pezen en dat is erg prettig op de verharde weg. Verder lopen ze zeker direct genoeg en het mooie van de free`s is dat ze zeker zeer comfortabel lopen en de pasvorm is geweldig voor mijn voetjes (wel een halve maat groter bestellen dan normaal) Er wordt geadviseerd om de afstand rustig op te bouwen als je overstapt op de Free run`s maar omdat ik al redelijk wat gelopen heb op de Inov-8 voelde ze zo goed aan dat ik gevoelsmatig oneindig lang door zou kunnen lopen op de Free run`s. De naam Free run is perfect gekozen want je voelt je op alle fronten zo vrij als een vogeltje op deze schoenen. Ik liep vandaag 18 km maar ik had er net zo goed 25 of 30 kunnen lopen. Geen extreem zere voeten (normaal wel last van) geen blaren, geen last van schenen, knie, heup of wat dan ook dus No issues at all !! Voor een rustige lange duurloop in ieder geval uitermate geschikt. Als ze aan een hogere snelheid ook goed bevallen dan worden dit absoluut mijn marathon sloffen. Verder van ondergeschikt belang maar de looks zijn ook nog eens overweldigend onder het motto het oog wilt ook wat :-) 18.01 km, 1:46:53, 10.1 km/u, 5:56 min/km, HF 151 Garmin Details

Geen opmerkingen: