woensdag 4 januari 2012

Interval 5x1x2

Gisteren 8 km gelopen tegen een muur van wind. Ideaal om aan de techniek te werken want je kunt zo mooi vooroverleunen/hellen maar gisteren stond er wel wat te veel wind #stormachtig. Het werd bijna vliegeren met de Nike free run`s ik kan me ook niet herinneren dat ik de grond heb geraakt :-) Het ging verder gewoon bar slecht de eerste off-day van het jaar maar goed we kunnen het maar gehad hebben. 8.01 km, 45:19, 10.6 km, HF 163 Garmin Details Vandaag een intervalletje gelopen en dat ging beduidend beter. De Nike Free Run bevallen ook super goed aan een hogere snelheid tijdens de eerste minuut zelfs ongemerkt de 20.4 km/u aangetikt. In totaal 5 intervallen van 1 minuut gelopen en een herstel van 2 minuten. Snelheden respectievelijk 18.1, 17,1, 16,9, 16,7 en 17.6 km/u. 5.01 km, 24:14, 12.4 km/u, HF 166 Garmin Details

Het gaat goed op het moment en dat heeft absoluut te maken met het werken aan de looptechniek en het aanschaffen van de free run`s voor op de weg. Ik loop al een tijdje (althans ik probeer te lopen) volgens de pose methode bedacht door de Rus Dr. Nicholas Ramanov (Pose, Fall, Pull) meer informatie zie website Posetech.com Tijdens de wat snellere trainingen gaat het vrij goed maar tijdens mijn rustige duurlopen merk ik dat ik regelmatig nog "te rechtop" loop. Gewoon veel naar jezelf kijken als je voorbij een raam of iets dergelijks loopt of jezelf laten filmen of vast leggen op de gevoelige plaat. Het voorvoet verhaal is geen probleem ik land van nature al op mijn voorvoet / midvoorvoet dus dat is mooi meegenomen. Hier nog een filmpje betreft de voorvoetlanding Correcting Running Technique 

Geen opmerkingen: