vrijdag 10 augustus 2012

Galloways

5 days in a row ..... jawel run nummer 5 en op naar ruim 100 loop kilometers deze week. Vandaag wederom in het heidebos gelopen toch wel mijn nieuwe trainingsoord aan het worden want het is daar echt prachtig. Tempo was weer laag dus enkel en alleen genieten van alles om me heen. Schitterend weer lekker in de schaduw in de bossen met een lekker briesje en in het open veld in de brandende zon en ook dat is echt op en top genieten voor mij. Na enkele kilometers strandde ik op een kudde koeien/stieren Galloways die daar gewoon los lopen in het bos. Looppad stond vol met deze schotse spierbundels dus het leek me verstandig om even een ander lusje te lopen. Is het niet te warm? vroeg een dame. Nee hoor echt heerlijk om te rennen mevrouw :-) Ontzettend rustig daar in het heidebos af en toe wat wandelaars die ook zichtbaar aan het genieten waren van dit mooie stukje natuur. Even later haalde ik een loopster in en vroeg haar of het verstandig was om langs die koeien te lopen. Zeker das geen probleem daar kunde gewoon langs lopen. Twee kilometer later stond ik oog in oog met een Galloway die mijn aanwezigheid duidelijk niet kon waarderen. Looppad wederom vol met Galloways dus looppas werd wandelpas maar ze waren niet van plan om aan de kant te gaan. Ik stond even stil en plots ging er een kopje naar beneden even trappen met de rechterpoot en toen kwam ie op me afrennen. Jezus mina heb ik weer in no-time omgedraaid en de sprint ingezet maar na enkele meters gaf de koe/stier het gelukkig al op, pfffff. Ik en dieren dat gaat echt niet samen waarschijnlijk kun je er normaal gewoon langs lopen maar ik ben niet zo'n held sterker nog ik ben nog al snel bang voor beesten zeker als ze er zo groot en sterk uitzien. Nog wel even lapjes een foto gemaakt van een afstandje dat dan weer wel :-) Mijn intussen goed getrainde dijen zijn niet te vergelijken met die van de Galloways dus de volgende lusjes mooi langs de kudde gelopen en na 20 kilometer ontspannen lopen weer zeer tevreden terug bij de auto. Zondag nog een duurloop van minimaal 23 kilometer en dan ruim 100 kilometer op de weekteller. Garmin Details

1 opmerking:

Unknown zei

Haha. Ik ben dus niet de enige die last heeft van die beesten :)! Waarom loop je niets een mee op Dinsdag- en/of Donderdagavond? Ik loop op die dagen met een groepje van www.joggingclubwachtebeke.be ongeveer 13 a 14KM aan een gemiddelde van 12 a 13km/u.