zondag 19 augustus 2012

Nachtloop

In de auto na een middagdienst op het werk kreeg ik plots het idee om te gaan rennen. In het donker rennen stond nog steeds op mijn to do list en gisteren waren de omstandigheden werkelijk ideaal. Een zeldzame zwoele zomernacht in Nederland die kun je meestal op 1 hand tellen dus dankbaar gebruik gemaakt van deze buitenkans. Thuis medegedeeld wat mijn plannen waren en Inge vond het niet eens raar :-) de kinderen vonden het maar gekkigheid. Lorena gaf me nog een klein lampje voor onderweg en dat was echt een uitkomst want het was veel donkerder dan ik had verwacht. Het werd geen loop in het holst van de nacht dat niet maar al snel was het na twaalven en dan is het toch echt nacht. Nacht is het tegenovergestelde van dag. Afhankelijk van de context kan het de periode van 0 tot 6 uur betekenen, of als men het ruimer bekijkt de periode dat het donker is #wikipedia De temperatuur was geweldig net zoals de stilte en de geur van de nacht. Begeleid door het gezang van de krekels in de verte wat fabrieks geluiden en langs de traktaatweg af en toe het geraas van een auto. In het donker lijkt alles wel verder op de één of andere manier maar dat was zeker geen straf. Lekker rustig gelopen en echt wel genoten van deze run door het donker. Op de polderweggetjes was het dan ook echt donker mijn felgekleurde nike free's waren amper te zien zelfs met het kleine lampje dat ik gekregen had van Lorena zag ik bijna niets. Zo'n hoofdlampje zou niet overbodig zijn als ik nog eens van plan ben om in de duisternis te gaan rennen. Nathan LED vest werkt perfect zeker om gezien te worden maar zelf zie je weinig tot niets met die LED lampjes. In Westdorpe reageerde men verbaasd toen ik voorbij kwam lopen. Het is bijna één uur riep iemand. Kijk die is tenminste goed bezig riep een man tegen zijn kameraden met een pint voor hun neus. In de verte felgekleurde lampen jawel hoor ook nu gewoon voor de brug. Wel heerlijk zeg die temperatuur het liefst zou ik nog wat verder rennen maar ik wilde het thuisfront ook niet ongerust maken en ben gewoon netjes naar huis gelopen. 18.5 kilometer gelopen geweldige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar. Garmin details

Geen opmerkingen: