zondag 16 september 2012

Halve Marathon

Zoals gepland een rustig loopweekje achter de rug wat afstand betreft en vandaag afgesloten met een halve marathon afstand met tempo wissels om de 2 kilometer. Wel een leuke week door al die tempo wisselingen en het lopen aan hogere snelheid gaat me nog goed af ook. Vandaag 2 blokjes 11-12-13 per uur gelopen en 1 blokje 11-12-13-14-15 per uur. Uit de garmin rolde de volgende gegevens om de 2 km 11.3, 12.1, 13.2, 11.4, 12.3, 13.2, 11.3, 12.4, 13, 14.1, 15.1 (1 km) Garmin Details Voor de eerste keer met sportdrank in mijn hydropack gelopen ipv water. Ben van plan om ook met hydropack op mijn rug van start te gaan tijdens de kustmarathon vandaar dat ik dit even heb uitgetest. Uiteraard is er voldoende bevoorrading onderweg maar die bekertjes dat is gewoon niet zo handig. Regelmatig slokjes nemen uit de slang van de hydropack is voor mij veel aangenamer. Water kan ik wel aannemen tijdens de bevoorrading om een gelletje weg te spoelen. Was overigens weer heerlijk loopweer vandaag volgens de weerberichten gaat het weer nu omslaan naar herfst :-( ik hoop dat mijn lijf deze omslag een beetje goed kan verteren want in de kou voel ik me nooit zo best. Volgende week staat er weer een 30+ km duurloop op het programma en ook nog wat trainingen op snelheid.

Geen opmerkingen: