vrijdag 7 september 2012

Omhangen en Volgen !! 40 km

Eerst naar de kapper geweest in Oostburg en daarna naar het strand gereden in Breskens. Mooi op tijd alles volgens planning maar ik kwam erachter dat ik mijn salomon hydropack was vergeten afgetankt met 1.5 liter water. Erg dom wat nu? Mijn coach was meedogenloos er lag nog een gewone rugzak in de auto. omhangen en volgen was de boodschap !! pffff lekker is dat. Wat voeding en één bidon (500 ml) daar moest ik het maar mee doen. De eerste 2 kilometers waren echt een ramp. De rugzak vloog alle kanten op en bonkte steeds tegen mijn rug omdat ik dat ding niet goed vast kon maken. Daarna de knop maar omgezet het is niet anders een andere optie had ik niet. Na 5 kilometer rennen liep er een blonde dame op me af op het strand "poedelnaakt" oog in oog met twee grote jongens in volle glorie Halleluja ik dacht nog even en ik ga echt in god geloven :-) maar snel doorgelopen want ze waren daar allemaal minimalistisch aan het zonnen #naaktstrand en dat om half elf in de ochtend. Na een kilometer of 11 even gestopt om te drinken. Rugzak open bidon eruit en daarna weer verder. Vrij veel zware stukken strand op de heenweg richting het zwin regelmatig flink weggezakt en goed moeten zoeken naar hardere stukken strand. De mulle stroken bij de duinovergangen waren wel leuk om te doen. Het viel me op dat dit een stuk makkelijker ging op de Inov-8 235 tov van de nike free's tijdens trail by the sea. Nog een stuk door de modder gebaggerd nog een schelpenpad door de duinen en na 20 kilometer rechtsomkeer voor de terugweg. Eerst weer wat gedronken en daarna weer verder. Gewoon voor dezelfde weg gekozen en gelijk het strand weer opgezocht. Wind in de rug nu dat is altijd lekker thuis komen. Na 29 kilometer maar even gestopt bij een strandtent en een cola achterover geslagen (lekker man) nog een paar kilometer over wat lastige stukken strand en na 35 kilometer liep ik de blotekonten zone weer in. Dacht er nog even aan om met mijn broek op mijn knieën te gaan lopen om eens echt minimalistisch te gaan lopen maar dat wilde ik deze natuurgenieters niet aan doen. Weer vergezelt door een dame in blote billen heerlijk genietend van het zonnetje tijdens een strandwandeling. Ik stond weer op scherp want ik was toch een beetje aan het indutten de laatste kilometers. Laatste 3 kilometer over de weg terug richting de auto. Toch weer mooi 40 kilometer gelopen met heeeeel veeeel zandkilometers. Tempo lekker laag gehouden en dat is maar goed ook anders loop je jezelf helemaal kapot op zo'n strand. Conditioneel geen vuiltje aan de lucht en vooral de benen hebben wederom weinig te lijden gehad en dat had ik niet verwacht in al dat zand. De kustmarathon kan nu alleen maar meevallen want daar zitten toch wat minder strandkilometers in toch? :-) Na het lopen neergeploft in de duinen en nog lekker een uurtje liggen zonnen. Wederom een cola achterover geslagen zoooooo lekker na een stukje rennen. Mooie dag en alles is precies volgens planning verlopen ondanks die ellendige grote rugzak en het missen van mijn hydropack. Garmin Details

1 opmerking:

van den Abeele zei

Knap gedaan! Je voorbereiding gaat voortvarend. Hou vol!