donderdag 20 september 2012

Vette Progressie !!

Twee dagen looprust gehad en vandaag weer eens een testrun gelopen met hartslagmeter. Iedereen die meedoet aan een marathon heeft zo zijn onzekerheden zeker als het gaat om een marathon die je nog nooit hebt gelopen #kustmarathon. De vraag heb ik wel genoeg getraind moet ik mezelf niet stellen :-) meer dan genoeg dat is duidelijk. In twee weken tijd zelfs twee maal probleemloos een marathon afstand afgelegd althans bijna (45 km op de weg en 40 strandkilometers) Mijn doel is gewoon lekker lopen mijn gevoel bepaalt het tempo en we gaan er gewoon een beetje van genieten. Ik heb overigens niet specifiek getraind voor de kustmarathon ik heb gewoon veel gelopen omdat ik er plezier in had/heb en omdat ik eens over de marathon afstand wilde gaan en vooral omdat ik in de toekomst aan wat ultralopen wil deelnemen. De 60 van texel is de eerste op het programma in 2013. Mijn voornaamste doel van al dat lopen van de afgelopen tijd was hartslag laten zakken door veel lange/langzame trainingen en na de training van vandaag is gebleken dat dit meer dan gelukt is. Lopen op hartslag doe ik niet meer maar ik was wel benieuwd of de lange trainingen nu echt effect hebben gehad op mijn hartslag dus vandaag weer eens met een hartslagmeter gelopen. Vanaf de eerste meter zag ik hartslagwaardes die ik nooit eerder heb gezien tijdens een rondje hardlopen 130 a 135 slagen aan 10.5 km/u. De eerste 7.74 km aan 11 per uur gingen gemiddeld in 143 slagen voor mij echt ongekend laag. 3 km aan 12 per uur HF 152, 2 km 13 per uur HF 163, 1 km 14 per uur HF 171 en 1 km 15 per uur HF 176 (nog 10 slagen onder omslagpunt) Totaal 15.3 kilometer gelopen, gem 11.7 km/u met een gemiddelde hartslag van 151. Garmin Details Super tevreden met dit resultaat vandaar dat de interval trainingen en de lange duurlopen me zo goed af gingen de laatste tijd. Flink wat progressie geboekt zeker tov april dit jaar toen ik de marathon van Rotterdam liep aan 12 per uur met een gemiddelde harstlag van 179 slagen. Ik loop nog steeds blessurevrij #knockonwood dat is bijna niet te geloven met mijn blessure leed uit het verleden betreft het hardlopen (knieën, heupen, schenen, rug) dus daar worden we behoorlijk vrolijk van :-) Al bij al goed bezig dus we gaan op dezelfde voet verder. Na de kustmarathon even wat rustiger aan en wat klussen in huis en in de winter vol aan de bak voor de 60 van Texel en Texel daar heb ik heeeeeel veel zin in.

Geen opmerkingen: