zondag 30 september 2012

Planning 2013 (100 km wedstrijd?)

Niet voor niets heb ik de sparthatlon met zo veel interesse gevolgd. Nee ik heb geen ambitie en mogelijkheden om zoiets ooit te gaan ondernemen dat is slechts voor enkelen weggelegd. De gedachten alleen al (246 km hardlopen) dat is al te gortig voor woorden maar het inspireert me wel enorm. 337 super getrainde lopers aan de start en slechts 72 lopers die de voeten van Leonidas konden aantikken. De prestatie van de Nederlandse Léonie van den Haak is er dan ook één van wereldklasse. 8ste worden op je debuut en een schitterende tweede plaats bij de vrouwen in een tijd van 28 uur en 42 minuten dat is ONGELOOFLIJK te noemen. Jammer dat er zo weinig aandacht in de media is betreft dergelijke super prestaties. Zelf heb ik tot nu toe slechts 1 officiële marathon gelopen maar tijdens een training ben ik eens over de marathon afstand gegaan (duurloop 45 km) en tijdens een strandloop van 40 km heb ik de marathonafstand benaderd en dit viel me eigenlijk gewoon erg mee. Het ultraloop virus heeft me intussen bij de keel gegrepen :-) en ik wil eens kijken hoever ik kan gaan betreft afstand. Dat langzame lopen dat bevalt me wel en gek genoeg kijk ik altijd het meeste uit naar de lange rustige duurlopen in het weekend. Echt een soort van gelukzalig gevoel zeker als je door de natuur gaat rennen. De 60 van Texel stond al op mijn planning voor 2013 en dat zal al lastig genoeg zijn maar ik droom al een tijdje over meer ..... 100 kilometer lopen dat zal zo'n beetje het maximale zijn wat mijn lijf aankan na de juiste training en het lijkt me dan ook een geweldige uitdaging om deel te nemen aan de oudste ultraloop van Nederland namelijk de 100 kilometer RUN in Winschoten. De 60 van Texel in April dat is 100% zeker. De 100 km RUN in Winschoten hangt nog een beetje af van hoe het gaat de komende tijd en uiteraard of alles wel heel blijft. De droom en de plannen zijn er !! het thuisfront is op de hoogte gebracht van mijn idiote plannen (en toegestemd) dus het project 100k kan nu in principe van start gaan. Kijken of ik er na de kustmarathon nog steeds zo over denk. We gaan in ieder geval rustig van start. Gewoon lekker lopen is het devies it's all part of the plan. Let the games begin .........

Geen opmerkingen: