woensdag 12 september 2012

Intervallen

Deze week staat in het teken van intervallen. Emil Zatopek is overigens de uitvinder van de interval training (filmpje) Toch maar een beetje snelheid opdoen om de kustmarathon fatsoenlijk uit te lopen ondanks dat ik daar zonder ambities van start ga. Afgelopen periode veel volume/lange afstanden getraind en dat is me erg goed afgegaan met uitschieters van een 45 km (duurloop) en een 40 km strandloop afgelopen vrijdag. Nergens last van de volgende dag na deze twee lange trainingen en dat is echt onvoorstelbaar gaaf !! Vandaag een zeer soepele en heerlijke interval training gelopen. Voelde me behoorlijk moe na thuiskomst van werk maar gek genoeg liep het als een zonnetje. 6x800 meter gelopen aan 15.5, 15.3, 15.6, 15.5, 16, en 15.7 km/u met genoeg overschot. Laatste twee intervallen met een pittig tegenwindje herstel was overigens steeds 400 meter. Totaal 8 kilometer gelopen in 35:10, 4:23 min/km, 13.7 km/u Garmin Details Intussen ook verliefd geworden op de Inov-8 235 (zero drop) schoentjes want dit zijn echt snelle schoentjes een wereld van verschil tov de Nike Free's. Ik loop ontzettend graag op de Free's het zijn echt de ideale schoenen voor rustige duurtrainingen dat is echt genieten maar het zijn duidelijk geen wedstrijdschoenen tenminste als je echt eens wilt knallen. Fivefingers gebruik ik tegenwoordig uitsluitend voor herstelloopjes en om de voeten wat sterker te maken en ook dat is genieten geblazen. Al bij al mag ik niet klagen na al die trage lange duurlopen als het eens uitkomt dan ga ik eens een wedstrijdje lopen als training om echt eens flink door te lopen. Verder boeien die wedstrijdjes me voorlopig niet echt althans in de vorm van prestatie drang ik ga voor mijn ultieme doel en dat is uiteraard de 60 van Texel en wellicht ooit eens een 100 kilometer maar voorlopig lijkt de 60 van Texel heftig genoeg vooral voor mijn vrij (zwakke) gestel.

Geen opmerkingen: