donderdag 23 april 2009

Drempel training, 51.5 km, 1 uur en 35 min, 32.3 km/u


Of er stond zo veel wind vandaag of ik was gewoon zo slecht. Het laatste was dus zeer waarschijnlijk het geval want volgens het weerkaartje zou de wind uit het No komen met een kracht van 2 beaufort, gek genoeg voelde het voor mij vandaag aan als kracht 3 a 4. Eerst een half uurtje op souplesse gefietst en daarna begonnen aan 8 blokken D3 van 4 minuten per blok, tussen de blokken 4 minuten herstellen. Vanaf het eerste blok niet echt een goed gevoel maar naarmate de blokken vorderde ging het wel iets beter. Snelheid was vrij belabberd vandaag en de hartslag zat binnen no time rond het omslagpunt. Toch voelde de beentjes wederom goed en sterk aan. Gek windje want nergens lekker de wind in de rug gehad. Na het laatste blok nog een kort sprintje maar daar zat ook weinig fut en snelheid in (56.4 km/u) ik wilde nog een half uurtje uitrijden maar toen ging mijn gsm en dat betekende dat ik richting huis moest om te gaan eten. De davitamon classic ga ik zaterdag niet rijden, het omschakelen van de nachtdienst doet me gewoon geen goed. Zaterdag ga ik lekker op mijn eigen tempo een rustige lange duurtraining rijden in D1 van zo`n 5 uurtjes of nog iets langer als het lekker gaat. Vanavond mijn laatste nachtdienst. Volgend weekend rij ik de fietschallenge. Gisteren nog een hotel geboekt voor het gezin in Valkenburg dus we maken er weer een mooi weekend van. Ik heb wel een mail gestuurd naar de organisatie om te switchen van de 150 km naar de 100 km cyclo zodat we dan zondag weer een beetje op tijd terug thuis zijn maandagochtend gaat de wekker namelijk al weer om 4:45.

Geen opmerkingen: