maandag 13 april 2009

Rustige duurtraining, 69 km, 2 uur en 23 min, 28.9 km/u


Voor het eerst terug op de racefiets na alle ellende die gelukkig achter de rug is. Onder supervisie (haha) van mijn vader op zijn Kuota die intussen uitgerust is met een Garmin edge 705 (prachtig apparaat) naar Breskens en terug gereden. Iets voor half elf vertrokken op deze wat sombere, mistige en best frisse ochtend. Voor het eerst fiets ik eens met iemand waarvan de hartslag nagenoeg gelijk ligt aan die van mij, ook mijn vader is dus bekend met hoge hartslagen zeker voor zijn leeftijd. Zal dus wel een familiekwaaltje zijn maar het schijnt toch geen kwaad te kunnen. Amper een kilometer onderweg komen we mijn moeder tegen in de polder die er al bijna 10 kilometer heeft opzitten (hardlopen) vergezelt door een veel jongere dame met een knalrood koppie. Oma heeft dus blijkbaar nog een erg goede conditie (hihi) Wij vervolgen onze weg via Philippine en de braakman naar Breskens. De heenweg met tegenwind maar erg veel wind staat er niet. Op de zeedijk waait het wel iets steviger maar ik heb er verder geen last van. Mijn vader rijdt heel de weg in mijn wiel en ik rij een rustig tempo aan een vrij constante snelheid. Het is intussen nog wat mistiger geworden en we krijgen zelfs even wat koude voeten. Na zo`n 33 kilometer hebben we Breskens bereikt en maken we rechtsomkeer om het eerste gedeelte langs dezelfde weg terug te rijden. De wind nu in het voordeel maar ik blijf redelijk rustig rijden en merk dat de rust ook erg goed geweest is voor de benen die gewoon heel erg goed aanvoelen. Verder niets spannends meer meegemaakt en via een iets andere weg door de polder terug gereden naar Sas. Alle twee lekker gefietst en erg tevreden over hoe het gegaan is. De hartslag is nog wel wat aan de hoge kant voor mijn doen maar dat gaat zeker goed komen. Het gevoel is goed en niet minder belangrijk het plezier is gelukkig volledig terug. Nu weer rust en misschien woensdag of donderdag nog een kort ritje. Als dat goed verloopt dan start ik zeker in de amstel gold race aankomend weekend en ga daar dan gewoon lekker rijden, meer niet. Morgen ga ik uiteraard ook weer aan het werk, ik start gelijk met de ochtenddienst dus uitslapen is er dan niet meer bij.

1 opmerking:

Henk zei

Welkom terug op de fiets Angelo!!
Mooi dat de ellende achter de rug, houden zo!

Groeten,
Henk