dinsdag 22 juni 2010

Clubritje, 50.7 km, 1 uur 30 min, 33.7 km/u

Mooi weer vandaag en net op tijd klaar met eten dus kon ik weer eens met de club mee. Mooi groepje met een man of twaalf a dertien. Samen met jan Gowy gereden en lekker wat gebabbeld. Tempo was erg rustig af en toe wat opgeschrikt door een harde brul van een clubgenoot voor gevaarlijke situaties maar veel was er niet aan de hand. Op de mooie brede asfaltweg richting Assenede plaatste Jurgen een flinke versnelling/sprint met daarnaast zijn talentvolle neefje die gecoached wordt door Jurgen. Wijnand ging in de achtervolging maar kwam zo te zien net iets te kort om in het wiel te kruipen van de twee. De mannen lieten zich afzakken hun training zat erop Wijnand reed flink door. De groep reed rustig door, na de kasseien in Assenede was het weer aan Jan en mij op de kop. Tempo wat opgeschroefd en in de verte zagen we Wijnand rijden.

Laatste 7 kilometer dus even wielrennertje gespeeld. Jan deed een stevig stukje kopwerk op de vrijstraat ik zat comfortabel in zijn wiel. Zelf niet gesprint (Jan ook niet) naar het bordje Sas van Gent geen risico`s meer voor de marmotte. Patrick (in mijn ogen het grootste talent van de club) kwam wel voorbij aan de linkerkant van de weg en haalde Wijnand als eerste bij. Tempo bleef lekker hoog dus uiteindelijk bleef er maar een selectief groepje over Patrick, Jan Gowy, Peter J, Wijnand, ikzelf en ongeloofelijk maar waar "RONNIE GRAS" 76 jaar !! die Ronnie komt van een andere planeet dat kan niet anders. Volgende keer sturen we hem naar de dopingcontrole !! Als er een WK voor 70 plussers georganiseerd zou worden dan wint Ronnie met twee vingers in de neus. Op zich niet zo moeilijk natuurlijk want meer dan de helft zal met een rollator aan de start verschijnen (haha) diep respect dat iemand dit nog kan op deze leeftijd wij allen zouden hier direct voor tekenen. Jan gaf er nog een snokje aan langs de fabrieken, Patrick erachter en ik kon ook aansluiten de rest liet een gat vallen.

Toch wel eens leuk in een groepje koersen (al was het maar erg kort) maar niets mooier dan eenzaam en alleen tegen een berg oprijden wat mij betreft. Nog 10 dagen te gaan ... eenzaam en alleen zal het niet zijn tijdens la Marmotte maar bergen in overvloed. Glandon, Telegraph, Galibier en Alp d' Huez als toetje ik heb er in ieder geval zin in. Laat maar komen die alpen !!

5 opmerkingen:

Michael zei

Angelo,

Jij bent er klaar voor zie ik.

Succes, ik zie je in de Alpen.

Michael

Angelo Roelandt zei

Hoi Michael,

De mannen van Sas zijn er klaar voor hé. Jij ook veel succes en tot in de alpen.

Groeten,

Angelo

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
van den Abeele zei

Welk set tandwielen heb je er op liggen voor je beklimmingen in de Alpen?

Angelo Roelandt zei

Hoi Aschwin,

Heb het ook al getwitterd. Vorige twee edities van la marmotte 39x29 als lichtste verzet. Galibier als derde col wordt dan toch vrij lastig voor mij op de steilste stukken wordt het dan echt harken. Op de alp had ik ook wel iets kleiner willen trappen dan 39x29 om nog een beetje rpm te draaien. Nu dus voor het eerst op een compact 34x29. Heb gemerkt tijdens amstel gold 250 km en limburgs mooiste 250 km dat een compact gewoon super goed werkt. De profs gaan overigens ook steeds lichter rijden. Regelmatig reden ze op een compact in de giro en sommige hadden achter ook een 27 of zelfs een 29. Als wielertoerist kun je dus niet licht genoeg rijden.

Groeten,

Angelo.