vrijdag 28 januari 2011

Eerste duurloopje 8 km

Fietsen kan nog niet wegens mijn zitvlak laat staan een duurtraining op de fiets dus dan maar een duurloopje om toch een beetje aan het duurvermogen te werken. Het was fris (gemeen windje) maar heel zonnig en goed aangekleed begonnen aan het rondje van 8 km. Rustig tempo aangehouden en al snel kwam ik in een lekker ritme. Wel een zware sport dat hardlopen ondanks het lage tempo ging het na een kilometer of 6 zeker niet meer vanzelf. Een thermoshirt teveel aan want ik had het bloedheet onderweg. Wel erg mooi vlak gelopen, elke kilometer afgelegd rond de 4:50 min/km. Ook goed op techniek gelopen voor mij betekent dit de hakken niet te hoog optrekken en mooi afrollen. Ondanks de toch nog matige conditie erg tevreden met dit rondje lopen. Met slechts 11 kilometer in de benen de afgelopen 2 maanden en alle miserie met het zitvlak zit de basissnelheid toch nog boven de 12 per uur. 8 kilometer in 39'03, 12.3 km/u, 4:52 min/km.

Maandag weer voor halve dagen aan de slag op het werk. Ik ben erg blij dat ik mijn normale leven weer terug op kan pakken de ellende vergeet je gelukkig altijd vrij snel. Zitvlak is zeker nog niet in orde maar met de tijd hoop ik dat het allemaal goed komt zodat ik weer lekker kan trainen op de fiets. Op het moment blijft zitten nog steeds pijnlijk. Vrijdag 4 februari terug naar de chirurg.

2 opmerkingen:

Martin zei

Je bent op de weg terug Angelo. Dat is goed nieuws. Hoop dat je snel de fiets weer kan pakken.

Melsje zei

Wat moet dat heerlijk zijn geweest. Succes.

Melsje