vrijdag 30 december 2011

Afsluiter en jaaroverzicht 2011

Vandaag een moeiteloos en relaxed rondje gelopen als afsluiter van het jaar. Het ziet er naar uit dat de hartslag langzaam aan wat begint te zakken #geduld. Doel voor 2012 is hartslag in het algemeen 10 slagen laten zakken om een mooie marathon pace te kunnen lopen op 15 april #rotterdammarathon. 5.51 km, 26:45, 12.3 km/u, HF 162 Garmin Details

Het jaar 2011 slecht begonnen met een herstel van maanden na de operatie aan mijn zitvlak. In juni kon ik eigenlijk pas weer een beetje fatsoenlijk fietsen dus zowat het hele fietsseizoen was al om zeep. Begin van het jaar wel begonnen met lopen en ook zeer enthousiast de skeelers ondergebonden. Mooie sport skeeleren maar niet praktisch om diverse redenen dus einde verhaal skeeleren. Begin dit jaar ook met veel zorg en plezier een droom mountainbike opgebouwd Isaac Impact maar naast de racefiets nog meer fietsen zag ik gewoon niet meer zitten dus besloten om te stoppen met mountainbiken en de Isaac verkocht. Je moet nu eenmaal keuzes maken in het leven en je kunt niet alles willen. Intussen helemaal verslingerd geraakt aan het lopen en het is een geweldige combinatie met het fietsen. Wel moeizaam opgestart met veel pijntjes de eerste maanden maar na diverse bezoekjes aan de osteopaat en uiteindelijk het overstappen op minimalistische schoenen gaat het intussen echt de goede kant op en heb ik geen last meer van vervelende blessures. Veel fietsen heb ik dus niet kunnen doen dit jaar maar ondanks dat heb ik toch intens kunnen genieten van het fietsen.

Sportieve hoogtepunten waren absoluut de beklimming van de Monte Grappa in Italie en de LaPinarello Cycling Marathon. Mijn debuut op de halve (natuur)marathon in Geldrop was een hoogtepunt op loopgebied.

Jaaroverzicht in cijfers:













Fietsen Racefiets/MTB: 44 workouts, 2521.36 km, gemiddelde snelheid 29.97 km, 83087 kcal
Skeeleren: 18 workouts, 478,54 km, gemiddelde snelheid 22,23 km, 18040 kcal
Hardlopen: 79 workouts, 748.25, km, gemiddelde snelheid 11.14 km/u, 50923 kcal

Ik wens iedereen een sportief, gelukkig en vooral gezond 2012 !!

1 januari staat er al een duurloop op de planning alvorens we nieuwjaar gaan wensen bij familie dus we gaan er gelijk weer tegenaan. Op naar mijn eerste Marathon en mijn vierde deelname aan de Marmotte. 2012 beloofd in ieder geval een mooi sportief jaar te worden.

Geen opmerkingen: