vrijdag 6 juli 2012

Alpe d' Huez opgerend !!

Hoe gek kan een mens zijn om op vakantie een berg op te gaan rennen. Behoorlijk gek !! maar het is zo vet kicken om te doen niet normaal meer. Na een warming-up van slechts honderden meters begonnen aan de klim op de Vibram Fivefingers. De eerste twee bochten zijn gewoon vreselijk steil, pffff dat hakt er gelijk flink in. Op dit stuk gelijk veel fietsers voorbij gelopen en veel positieve reacties gekregen van mijn dappere medestrijders. Tot aan bocht 16 loopt het gewoon erg zwaar daarna wordt het iets minder steil maar het blijft gewoon een lastige klim. Mijn vriend zal het in ieder geval nooit worden die Alpe. De col de la madeleine bv die ik eergisteren met de fiets heb bedwongen was vanaf de eerste meter mijn vriend ondanks dat deze col als zeer lastig wordt ervaren door velen. Inge, de kids en mijn schoonouders stonden in diverse bochten op me te wachten om me aan te moedigen altijd goed voor de moraal en leuk om naar uit te kijken. De Alpe d' Huez is de eerste berg die ik al rennend opgelopen ben dus zo constant mogelijk naar boven gerend zonder heel diep te gaan. Ondanks dat toch nog behoorlijk afgezien vooral omdat het al behoorlijk warm was om te rennen. Naarmate de bochten aftelde werd het respect van mijn medestrijders op de fiets en de mensen langs de kant steeds groter. Echt erg gaaf al die reacties !! Vooral als ik fietsers voorbij liep kreeg ik regelmatig een klopje op mijn schouder en brabbelde ze wat dingen in het frans waar ik overigens geen hout van begreep. In bocht 6 toch even de knop om moeten zetten het lijkt dan nog zo rete ver als je naar boven kijkt en ziet waar je naar toe moet. Vanaf hier in een soort trance (dan pas) beland en dan komt het altijd goed. In bocht 5 de eerste fotograaf van Griffe photos en op naar bocht 2 voor Photo Breton en de laatste aanmoedigingen van mijn aanhang. Mijn dochter Celesta heeft onderweg nog vanuit de auto van mijn schoonvader gefilmd en dat zijn erg mooie beelden geworden. De laatste bocht en de laatste 600 steile meters YES toch weer mooi geflikt en ook nog in een tijd van 1:23 waar menig fietser zich op stuk bijt :-) Geweldige ervaring rijker "NO MOUNTAIN TOO HIGH"" dus op naar de volgende berg. Garmin Details

Geen opmerkingen: