woensdag 4 juli 2012

Col de la Madeleine

Mooie dag vandaag dus echt een kort blogje waard. Gisteren de eerste hoogtemeters van het jaar op de Alpe d' huez. Eerste paar bochten zowat vierkant naar boven gereden maar daarna wel in een lekker ritme gekomen en relatief rustig naar boven gereden in 1:04. Vandaag een werkelijk prachtige col bedwongen samen met mijn schoonvader. De col de la Madeleine niet ingereden maar gelijk begonnen aan de klim en vanaf de eerste meter als een mes door de warme boter. Superbenen vandaag !! en gewoon op reserve naar boven kunnen rijden op deze lange stevige col. Nog kramp in mijn kaken #big smile die niet van mijn gezicht af te krijgen was. Wat een adembenemende vergezichten, de koeienbellen galmde weer door de bergen en ik was volledig omringd door imposante en machtige bergen. Het gezin en mijn schoonmoeder stonden op diverse punten op de klim voor de foto's en de aanmoedigingen. Een kreet van geluk "Woehoe" en blijdschap kon ik niet onderdrukken toen ik Inge en Celesta voorbij fietste ergens midden op de klim "je gaat echt snel riep Celesta" Stukken van 11 procent liepen zelfs lekker en de resterende kilometers tot aan de top alleen nog maar meer genoten. Een fietser voorbij gereden alsof hij stil stond was helemaal goed voor mijn ego :-) voor ik het wist was de eindstreep in zicht. Inge stond klaar om wederom een moment van geluk en blijdschap vast te leggen voor de eeuwigheid. Bergop fietsen zonder handen met de armpjes wijd in de lucht "YES" dit was echt te gek en ik ben nog nooit zo fris en fruitig boven gekomen op een col met 1532 hoogtemeters op een hoogte van 2000 meter. 1:38 niet dat de tijd me iets uitmaakt #justfortherecord Garmin Details Na een minuut of 25 kwam mijn schoonvader ook dolgelukkig boven op deze prachtige klim #petjeaf en daarna met zijn allen genoten van een overheerlijke bessentaart en de kids uiteraard een lekker bakje friet.

Geen opmerkingen: