vrijdag 27 juli 2012

Fast & Furious

Gisteren heerlijk rustig gelopen (13 km) met Pascal in het Heidebos en vandaag na 10 uur werken de fivefingers aangetrokken voor een kort tempoloopje van 5 km Garmin Details Langdurig langzaam en dus ver lopen loont :-) Het was me al vaker ingefluisterd door ervaren lopers maar na het lezen van een aantal boeken over hardlopen was ik pas echt overtuigd en liep ik zowat alle trainingen tegen een pace van max 10 a 11 per uur en vooral het aantal kilometers en dus de duur van de training werd flink opgeschroefd. Intussen op een heel ander loopniveau tov het voorjaar het gaat echt heerlijk op het moment en ik geniet met volle teugen van de lange duurlopen. Een keer aan een hoger tempo lopen blijft uiteraard ook altijd leuk. Vandaag 14.6 km/u gemiddeld en ik ben totaal niet diep moeten gaan het ging dus als de brandweer op de fivefingers en dat is echt vet kicken. Volgens de nikeplus site was deze run Fast & Furious morgen echter gewoon weer op het standje Slow & Steady en weer verder met kilometers vreten.

Geen opmerkingen: