woensdag 18 juli 2012

Strandloop

Een strandloop dat stond nog op mijn vakantie planning maar echt strandweer was het nog niet geweest hier in Nederland :-) Vandaag iets beter weer en droog dus na het eten naar Breskens gereden met het gezin. Vanaf Breskens het strand op met de fivefingers en lekker rennen. Inge en the kids reden alvast naar Cadzand want dat was mijn eindbestemming. Het begon met heeeeel veel wind tegen !! Het stuifzand hing als een rookgordijn boven het strand echt een prachtig gezicht en mijn benen werden zowat gezandstraalt dus mijn bruine kleurtje opgedaan in de franse alpen is nu definitief verdwenen. Geweldig gevoel om over het strand te rennen zeker op de fivefingers die mooie blotevoeten afdrukken achterlieten in het zachte zand. Rustig gelopen maar wel flink moeten opboksen tegen de harde wind en regelmatig flink moeten ploeteren door het mulle zand. Na 6 kilometer begon het voor de verandering maar weer eens knetterhard te regenen en in no-time was ik nat tot op het bot. Veel had ik niet aan slechts een loophempje en een korte broek en hoe harder het begon te regenen hoe leuker ik het begon te vinden. Blijft kicken om de strijd aan te gaan tegen de elementen van de natuur. Een huisje in de buurt van het strand en de duinen zou zeker niet verkeerd zijn want wat is het waanzinnig mooi en nuttig om in zo'n omgeving te kunnen rennen. Na zo'n 10.5 kilometer hoorde ik vanuit de verte "pappa, pappa" en uiteindelijk zag ik mijn kids al zwaaiend op de dijk lopen. Kilometers afgerond op 11 en maar gestopt omdat ik mijn gezin niet langer in die regen wilde laten lopen :-) Zelf had ik het liefst nog een kilometer of 10 doorgelopen want ik was alles behalve moe maar heel verstandig was dit niet geweest omdat mijn lijf nu toch al behoorlijk was afgekoeld. Om op te warmen samen nog een ijsje gegeten en daarna naar huis gereden en een heerlijke warme douche gepakt. Tijdens een volgende strandloop en bij beter weer zeker wat meer strandkilometers maken want dat is echt één groot feest. Garmin Details  Volgende gekkigheid is een loop in het donker ik heb intussen al een hesje met led verlichting in huis van Nathan.

Geen opmerkingen: