woensdag 16 juni 2010
Tacx souplesse D1, 46 min, 109 rpm, 200 Watt
Afgelopen maandag en dinsdag met de fiets naar het werk gereden. De terugweg gebruikt om 10 km lekker stevig door te rijden op kracht. Maandag op de gewone fiets en gisteren op de MTB. Vandaag stond er een rustige souplesse training op het programma in D1. Veel wind en ook nog eens een fris windje dus maar besloten om de souplesse training af te werken op de tacx. Vooralsnog heb ik een bijna perfecte voorbereiding achter de rug met bijzonder weinig tegenslagen. Net voor de amstel gold race ziek geweest voor de rest niets tegengekomen gelukkig. Niet te vroeg juichen "knock on wood" want vorig jaar heb ik het gepresteerd om de week voor vertrek naar Frankrijk ziek te worden. Van het weekend staat er nog 1 intensieve training op het programma voor de rest is het de conditie wat onderhouden en uitrusten. Vandaag dus op de tacx op een overigens bloedhete zolderkamer. Lekker op souplesse gereden, voelde goed aan en het zweet gutste werkelijk uit mijn lijf. Wel mooi van die blinkende armpjes van het zweet en vooral een heerlijk gevoel om eens flink te zweten. Gemiddeld 200 watt in D1 prima cijfers wat mij betreft. Wel veel storingen met de hartslagband vandaar de vele pieken in de grafiek.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
3 opmerkingen:
Hey Angelo,
Mooie training hoor !!
Het is inderdaad heerlijk om eens nat te zijn van het zweet. Al een beetje zenuwachtig voor De Marmotte?
Groetjes,
Axel
Mooie blog heb je!
Ik kwam op je site terecht doordat ik een probleem heb dat jij in een ver verleden blijkbaar ook had (met de Polar CS400). Ben jij toen te weten gekomen waarom gem. snelheid op fietscomputer afwijkt van wat je krijgt als je gegevens inleest op PC?
Gr,
Steven Verniers
steven.verniers@skynet.be
Hoi Steven,
De wielmaat moet inderdaad heel nauwkeurig ingesteld worden bij de polar CS 400. Bij een standaardmaat van 2096 mm heb je ongetwijfeld een afwijking. Wielmaat dus nauwkeurig bepalen. Banden op juiste spanning zetten (bij mij 8 bar) op de fiets gaan zitten wat druk geven op je stuur en één wielomwenteling maken op een vlakke ondergrond en deze maat opmeten. Met 8 bar en mijn gewicht van 61 a 62 kg kom ik op 2110 mm voor één omwenteling. Sindsdien nagenoeg geen afwijkingen meer. Polar software berekend de gem snelheid uiteraard exact aan de hand van gereden afstand en totale tijd.
Groeten,
Angelo.
Een reactie posten