donderdag 1 juli 2010

Col d' Ornon, 47.9 km, 1 uur 51 min, 26 km/u

Vandaag om 13:00 vertrokken voor de eerste klim van de week met zes man in totaal Erik, Johan, Guido, Alex, Angelo en ik. Eerst naar Allemont gefietst en de stuwdam opgeklommen. Erik gaf er gelijk een lap op dus in de achtervolging om de benen wat op spanning te brengen. Daarna richting de Ornon gereden. Dik 30 graden dus bloedheet op de Ornon. Was er vrij vlot aan begonnen dus was direct weggereden bij de rest maar mijn hartslag was echt sky-high. Steeds hartslagwaardes van 190 slagen per minuut dus over omslagpunt. Tempo maar wat temperen dan maar ook dit veranderde niets aan de hartslag. Bleef steeds hangen op 190, stond zowat op ontploffen door de hitte terwijl ik er normaal zeer goed tegen kan. Heeft uiteraard allemaal met gewenning te maken maar een lekker gevoel was het niet. Er stond op sommige stukken ook een stevige wind maar dat was op zich wel lekker. Nog voor het dorpje Ornon zelf kwam Angelo Obrie aansluiten hij reed duidelijk een stuk makkelijker terwijl ik het lastig had met mijn ademhaling. Hij kon gewoon nog praten terwijl ik amper een woord kon uitbrengen. De benen waren overigens prima die heb ik zelfs amper gevoeld. We kwamen Angelo`s vader (Johan Obrie) die al wat eerder aan de klim was begonnen onderweg ook nog tegen. Wij reden verder ik was maar in Angelo`s wiel gaan hangen die het tempo nog wat lichtjes opschroefde en dat was net wat te hard voor mij vandaag. Even verder kon ik weer aansluiten omdat hij het tempo weer wat liet zakken en samen zijn we met een flinke tempo versnelling naar het bordje Col d’ ornon gereden in exact 40 minuten. Pfffff mijn hart bonkte bijna uit mijn shirt en ik moest echt even tot me zelf komen. Moeizame start dus in de alpen maar dat was vorig jaar niet anders. Erik was de volgende die bovenkwam gevolgd door Johan Obrie, Johan (mijn schoonvader) en Guido en Alex. Alex heeft zijn eerste alpen col overwonnen wat echt bijzonder knap is. Samen een cola gedronken en daarna de afdaling ingedoken. Dat ging gelukkig wel lekker, veel vertrouwen en echt kicken aan 75 per uur !! alleen jammer dat we vast kwamen te zitten achter een auto. Alex ging ook als een speer (70 km/u) naar beneden echt een natuurtalent dat is duidelijk. Was erg gezellig vandaag met zijn allen !!

Geen opmerkingen: