zaterdag 10 juli 2010

Rondje kust, 101.6 km, 3 uur 7 min, 32.6 km/u

Vanmorgen om iets over 10 voor het eerst terug op de cervélo na de marmotte. Even niet trainen gewoon lekker freewheelen en nagenieten van de mooie week in de alpen. Trots in mijn nieuwe marmotte shirtje (maatje XS) dat ik heb gekregen van mijn vrouwtje voor het behalen van het goud tijdens de marmotte. Rondje kust gereden, in Sluis een cola gedronken en terug gereden via Breskens. Verrassend goed hersteld ging zo ontzettend makkelijk vandaag echt een heerlijk gevoel in mijn lijf en de benen. 32.6 gemiddeld voornamelijk in D1 over iets meer dan 100 km. Afgelopen woensdag wel even een dipje (plots een enorme vermoeidheid) maar dat was vorig jaar ook. Maandag en dinsdag nog een kick in mijn lijf als de kick uitgewerkt is komt de vermoeidheid er plots in één keer uit. Een nacht goed door geslapen en toen was het ergste achter de rug. Zo`n ritje door de alpen doet toch wel wat met je lichaam dat is duidelijk. Van de week alleen rustig met de gewone fiets naar het werk gereden was ook heerlijk moet ik zeggen.

Ritje van vandaag zet me toch weer aan het denken. Wat nu? uitbollen of toch nog een doel nastreven. Met de benen en de conditie van vandaag zou het bijna zonde zijn om hier niets meer mee te doen. Aan de andere kant moet je wel steeds de motivatie op kunnen brengen betreft het intensief trainen en het afzien tijdens een cyclo. Ik kijk het nog even aan als de conditie zo blijft rij ik wellicht de Criquielion nog echt een schitterende maar zware cyclo. Vorig seizoen voor het eerst gereden maar toen was ik echt helemaal op had totaal geen motivatie meer om mezelf pijn te doen. Toch nog best een goede criq gereden maar wel met een zeer slecht gevoel. We zullen wel zien voorlopig moet er even helemaal niets en wil ik gewoon lekker wat fietsen.

Marmotte wat mijn hoofddoel was is nu een week geleden dus heb het allemaal even kunnen laten bezinken. Ben nog steeds tevreden ondanks dat ik mijn doel net niet heb gehaald. Het was gewoon weer een zeer zware editie en naar mijn idee zelfs nog iets lastiger als vorig jaar op de alpe. Was nu nog wat warmer en totaal geen wind op de alpe. Ik heb er toch weer 6 minuten afgereden tov vorig jaar en heb weer flink wat plaatsen gewonnen in het klassement dus heb geen reden tot klagen. 15 tot 20 minuten moet ik nog kunnen winnen op het rondje marmotte als alles meezit. Zoals ik al eerder zei ga ik in 2012 op mijn veertigste (dan ben je op je best zeggen ze) weer een poging wagen. Een supertalent ben ik niet dat weet ik ook wel want die rijden onder de 7 uur maar mentaal zit ik gewoon zeer goed in elkaar al zeg ik het zelf. Karakter en discipline zijn mijn sterkste punten daar heb ik veel aan te danken. Ik ben echt knijterhard voor mezelf (altijd al geweest) en kan mezelf echt gigantisch pijn doen als het moet. Als ze die eindstreep van de marmotte een paar km verder zouden leggen dan nog krijgen ze mij niet van mijn fiets af, "nie plooien" zeggen ze hier in zeeuws vlaanderen. Zonder dit doorzettingsvermogen zou ik gewoon een prutser zijn op de fiets. Ik wil jullie dit filmpje ook niet onthouden staat ook onder mijn verslag van de marmotte. Geeft in ieder geval een impressie van de indrukwekkende omgeving tijdens het rondje. Morgen een ritje met de club als ik op tijd wakker ben. Lekker freewheelen en genieten van het prachtige weer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He Angelo , een kek shirtje heb je daar aan!
Als ik jou was zou ik met de huidige vorm maar al te graag de Criquelion rijden, je hebt een mooie tijd staan als richtpunt en ik weet zeker dat het je een geweldig gevoel zal geven en stimulans als je die verbetert. Zeker als ik lees dat je vorig jaar niet eens echt lekker draaide.

groetjes Angelo

PS: zit je komende week in nacht, mischien kom ik donderdag naar de club.

Angelo Roelandt zei

Zit in de vroegedienst. Denk dat ik zelf dinsdag en donderdag aanwezig ben bij de club.

Groeten,

Angelo.