donderdag 9 oktober 2008

29 kilometer totaal, 10 kilometer weerstand training, 38,3 km/u

Nachtdienst gehad en helaas al twee dagen wat slecht geslapen. Gisteren uit bed gebeld door wat vriendjes van de kinderen (die niet thuis waren) en vandaag ook al om 12:30 wakker. Ik moest vandaag nog even in Terneuzen zijn, mijn vrouw is met de auto gaan werken dus maar op de racefietst gestapt en er een korte training van gemaakt. Op de heenweg vrij rustig gereden. Tijdens de heenweg had ik al bedacht om terug zo`n 10 kilometer hard te gaan rijden, op of boven mijn omslagpunt dus. Meestal niet zo`n goed idee na de nachtdienst maar zo kom ik misschien wel van mijn lome gevoel af. Na een kort bezoek in Terneuzen weer richting huis. Eerst de sluizen terug over gefietst en bij de eerste stoplichten de polar opnieuw ingedrukt voor 10 kilometer hard rijden. Al snel voel ik dat het inderdaad niet zo`n goed plan is maar ik fiets toch maar door aan een redelijk tempo rond de 40 km/u. De hartslag stijgt al snel boven mijn omslagpunt, veel wind staat er niet vandaag dus ook van rugwind is geen sprake. Het beetje wind lijkt wat van de zijkant te komen, het gekozen tijdstip blijkt ook geen slimme keuze te zijn. Het fietspad wemelt van de slingerende scholieren die schijnbaar moeite hebben om hun fiets onder controle te houden. Ik probeer van ver af al te roepen maar echt helpen doet het niet. Ik moet regelmatig in de remmen knijpen en dus weer op de pedalen om terug op gang komen. Zie de dipjes in de snelheid op de grafiek. Na 10 kilometer druk ik de polar af en fiets rustig uit richting Sas. Zeker geen goed gevoel vandaag maar het lome gevoel daar ben ik nu gelukkig wel van af. Gemiddeld 38.4 km/u over de 10 kilometer gereden, niet echt best dus onder deze omstandigheden.

1 opmerking:

Gert zei

Ja, vreselijk die scholieren. Heel breed fietspad en dan met zijn vijven naast elkaar... Heb er afgelopen dagen regelmatig last van gehad.