zaterdag 4 oktober 2008

Tacx training stukje gold race, 30.4 km, 56 minuten, 32.2 km/u


Drie ochtenddiensten gehad en weer veel te weinig geslapen. Behoorlijk gesloopt maar toch nog even op de tacx gesprongen. Eerst ff wat sukkelen in de virtuele wereld maar het parcour staat me totaal niet aan. Dan maar een real life video proberen. Ik kies voor een stukje Amstel Gold Race van zo`n 30 kilometer. Wat er komt zullen we wel zien. De bedoeling is om redelijk rustig te fietsen, niet boven de D2 zone dus. In het begin gaat het wat op en af en ik herken de beelden als geen ander. Hier heb ik in het echie al velen malen gefietst. De eerste klim is de sweiberg, mooie klim maar op de tacx is ie zeker niet zo leuk als in het echt. Hartslag hou ik in D2, ook op de tacx moet je echt naar je binnenblad want de weerstand is goed voelbaar. De snelheid komt behoorlijk overeen met de werkelijkheid tussen de 18 en de 22 per uur. Weer even een stukje rustig aan op naar de Camerig. Voor de Camerig hetzelfde verhaal ik fiets hem liever in het echt maar de beelden maken het wel leuk. Terug richting Valkenburg, de keutenberg laten we links liggen. Net voor Valkenburg weer een wat langere klim (weet de naam niet meer) daarna de afdaling richting de Cauberg. De hartslag zit tijdens het klimmen wel even rond het omslagpunt maar dat is maar een klein stukje. Ik passeer de finish boven op de Cauberg, mijn ritje loopt echter nog iets meer dan 3 kilometer door voor een cooling down. Eigenlijk helemaal geen puf vandaag voor het wat intensievere werk maar achteraf toch best lekker gefietst. Ik hoop morgen toch weer buiten te kunnen rijden, want dat blijft toch het mooiste wat er is.

4 opmerkingen:

Erik Cardon zei

Hi Angelo,

Leuk die TAX, zelf heb ik ook een TAX maar die stamt nog uit de tijd van de Dinosaurus.
Wat kost het systeem wat jij hebt incl. software?
Ik las ook dat je een speciaal bandje op een achterwiel hebt, dit is zeker ter voorkoming
Van het doorslippen?
Ik heb ook een bod op het Pinarello frame gekregen, ik heb dit geaccepteerd, heb nog wat extra foto’s gestuurd naar de koper, kijken hoe dit verder afloopt.
Ik had al eens gekeken voor een hotel bij Alpe d’Huez maar die zijn voor die periode allemaal volzet.
Nu denk ik er over om met mijn vrouw tezamen met mijn zwager en ook zijn vrouw een kamper te huren, de kosten vallen dan wel mee.
Weet niet of het praktisch is, dit i.v.m. bevoorrading?
Nou wanneer spreken we eens af?

Groet,
Erik

Angelo Roelandt zei

Ik heb je een mail gestuurd Erik met de antwoorden op je vragen.

Groeten,

Angelo.

Erik Cardon zei

Hallo Angelo,

Waar heb je de mail naar verstuurd?
Ik heb namelijk nog niets ontvangen.

Groet,
Erik

Angelo Roelandt zei

Je hebt gelijk, ik was hem vergeten te verzenden. Heb ik nu alsnog gedaan.