woensdag 22 oktober 2008

Korte duurtraining D2, 42.6 km, 1 uur en 19 minuten, 32.4 km/u


Vandaag weer het rondje Watervliet gereden, deze keer eens met de klok mee. Er staat een fris windje vandaag en richting Watervliet heb ik het hele stuk wind tegen. Na een rustig begin van zo`n 10 minuten voer ik het tempo wat op en de hartslag gaat naar de D2 zone. Het wordt niets vandaag echt hele slechte benen die al snel vol lopen tegen de wind in. Ik ben blij als de 20 kilometers tegen de wind erop zitten en fiets nu met een zijwindje naar de stoplichten van ijzendijke. Op het eerste stuk lekker de wind in de rug dus de snelheid loopt makkelijk op naar de 40 per uur en af en toe nog wat harder, ook richting Biervliet is de wind in het voordeel maar niet meer volledig in de rug, de snelheid zakt dus ook weer wat terug. Via Hoek richting de braakman en dan nog een stuk naar de stoplichten om af te slaan richting Philippine. Aangekomen in Philipinne krijg ik weer te maken met een wieltjeszuiger, de benen werken niet mee vandaag en dan gaat er nog iemand achter je hangen. Grrrrr, zijtegenwind en de snelheid rond de 36 a 37 per uur. Ik fiets richting de zandstraat en ik voel dat er nog steeds iemand in mijn wiel zit. De hartslag stijgt zelfs even richting omslagpunt wat eigenlijk niet de bedoeling is. Het is nog een redelijk lang stuk en de persoon achter me is niet van plan om over te nemen. Ik duik zo de polder in naar rechts denk ik bij mezelf. Ik fiets zo lang mogelijk door aan hetzelfde tempo, kijk even achterom en steek mijn hand uit om rechtsaf te slaan en rem uiteraard wat af. De fietser komt even naast me rijden, groet me en gaat gelukkig rechtdoor. Daar zijn we gelukkig van af, met zulke benen geen wieltjeszuigers daar kan ik echt niet tegen zeker als er niet over wordt genomen. Ik laat het tempo zakken tot zo`n 30 a 31 per uur en fiets nog een minuut of 10 aan dit tempo. Bij het bruggetje klok ik weer af en ga nog even snel langs mijn vader en moeder. Daarna fiets ik rustig terug naar huis, best fris nu ik even stil gestaan heb. Thuis wacht een lekkere warme douche. Niet echt lekker gefietst vandaag maar het kan natuurlijk niet altijd feest zijn.

1 opmerking:

Gert zei

Vandaag ook buiten gefietst. Het waaide vast minder dan bij jou, maar het windje was inderdaad fris.