dinsdag 28 oktober 2008

Tacx souplesse training, 28.5 km, 46 minuten, 110 RPM

Na mijn laatste nachtdienst wat vroeger opgestaan en na een ontbijt en douche richting de sportschool om me in te schrijven. Alles verliep vlot en werd netjes uitgelegd en morgenmiddag om 14:00 start ik met de eerste training. Verder nog nooit in de sportschool getraind dus ik ben benieuwd. Deze middag had ik nog een souplesse training gepland op de tacx. Een programma van 46 minuten met af en toe wat lichte variaties in de weerstand. In het begin hou ik de trapfrequentie zo rond de 105 rpm en als ik echt goed opgewarmd ben zorg ik ervoor dat ik boven de 110 omwentelingen per minuut blijf. Soms even een blokje aan 115 of meer maar over het algemeen zo rond de 112 omwentelingen. Na een kwartiertje begint het bekende zweten op de tacx en na een half uur moet de handdoek er toch echt aan te pas komen. Na ruim drie kwartier zit de training erop.
Lekker gefietst !!

1 opmerking:

Gert zei

En na drie uur op de tacx staat er een laagje vocht in je schoenen. ;-)