zondag 19 oktober 2008

Duurtraining D1, 60.8 km, 2 uur en 11 minuten, 27.8 km/u

Zeker nog niet topfit maar gelukkig wel weer al een stuk opgeknapt. Een week niet kunnen fietsen dus ik kan haast niet wachten om weer een stukje te gaan rijden. Eerst nog ff naar de formule 1 gekeken, wat gegeten en daarna op de fiets gesprongen. Mijn fietsmaat op de zondagen (Fred) is er niet bij, hij is namelijk vader geworden van een jongetje. Nogmaals proficiat en veel geluk met de nieuwe aanwinst !! Ik hou het vandaag gewoon bij mijn vaste rondje in de polder, lekker dicht bij huis. De bedoeling is een kilometer of 60. Het voelt een beetje waterkoud aan in het begin maar echt koud is het zeker niet. Ik heb mijn ODLO wintershirt met lange mouwen aangetrokken maar dat was zeker nog niet nodig geweest. Maar goed beter te warm dan te koud. Ik draai gewoon zoals altijd mijn rondjes, lekker op het gemakje. Er is veel te doen op het rondje vandaag, veel boeren, veel wandelaars en veel fietsers. Na een paar rondjes zit ik even vast achter een paard met wagen. Ik rij er vrij dicht achter en één van de paarden die los achter de wagen loopt vind het nodig om even flink te gaan schijten (sorry voor het taalgebruik) toch knap om lopend je behoefte te doen, dat ga ik hem zeker niet na doen. Wat ik overigens niet begrijp van die paarden. Ze kunnen die beesten van allerlei kunstjes leren maar ff in de berm poepen ho maar!! maar goed we dwalen af, kom er maar langs wordt er geroepen, ik zou wel willen maar de twee honden die meeloopen met het paard en wagen zijn niet van plan om de weg vrij te maken voor mij. Ik roep ook maar even en kan er dan gelukkig langs. De wind komt na 14:00 wel wat steviger opzetten maar dat is geen probleem. Ik hou de hartslag netjes in D1, gewoon rustig aan dus. De zon die me beloofd was door de weerberichten laat zich pas om iets voor drie uur zien. Rond kwart over drie zit de training erop. Toch lekker gefietst. Ik ga nog even langs bij mijn vader en moeder en ga daarna nog even langs bij Michael om zijn nieuwe mountainbike te bewonderen. Trek 9.8 echt een prachtige fiets is dat.

2 opmerkingen:

Henk zei

Lekker om na een week niet gefietst te hebben toch nog een mooie herfstdag te hebben om erop uit te gaan....op de tacx kan altijd nog of gaat er misschien toch nog een mtb komen??

Angelo Roelandt zei

mtb zal er uiteindelijk wel komen wanneer weet ik nog niet. Heb nu eerst een set nieuwe carbon wielen gekocht voor mijn racefiets. Had ik een mooie mtb voor kunnen kopen (haha) maar je moet keuzes maken in het leven.