maandag 24 mei 2010

D1 Breskens, 67.7 km, 2 uur 8 min, 31.7 km/u

Rustig ritje gereden naar Breskens en terug in hartslagzone D1. Kwam bij Sluiskil mijn schoonvader ook nog tegen zijn ritje naar Breskens zat er weer al bijna op. Mijn bedoeling was lekker rustig en ontspannen naar cadzand rijden maar eenmaal aangekomen in Breskens vond ik 35 km tegenwind wel meer dan genoeg voor vandaag al ging het bijna vanzelf want wederom zeer krachtige en frisse benen. Wel heel erg snel hersteld na Rekem en gisteren niet eens een herstelritje kunnen rijden voor de benen. Het gaat echt beter dan ooit en ik voel me 10x beter/fitter dan vorig seizoen. Fluitend 31.7 km/u gemiddeld gereden in D1 (gem HF 151) en er stond echt een zeer strak windje langs de zeedijk. Voorheen moest ik me daar toch echt het snot voor de ogen rijden voor dergelijke snelheden maar nu gaat het met groots gemak.

Zit nu ook al op mijn streefgewicht van 61 kilo dus weeg nu 3 a 4 kilo lichter dan vorig jaar tijdens de marmotte. Ik heb het bergop overigens al ondervonden het gaat een stuk vlotter nu reed de ruim vier kilometer lange Cote de transenster ruim boven de 20 per uur gemiddeld naar boven onder omslagpunt na analyse van de gegevens en had nog heel veel power over op deze klim. Planning is wel wat aangepast ik ga er een weekje tussenuit wat het klimmen betreft dus geen Bilzen classic voor mij aankomende zaterdag. Het gaat te hard met de vorm ik heb er niets aan om te vroeg in topvorm te zijn. Pieken naar de marmotte het blijft erg moeilijk maar mijn gevoel zegt nu ff een weekje geen klimtocht rijden. De week daarop wil ik fit zijn voor Limburgs Mooiste 250 km. Deze rijdt ik ook puur voor de kilometers en de hoogtemeters in de benen te krijgen, snelheid doet er niet toe dus gewoon gedoseerd rijden/klimmen en op sommige hellingen wat extra gas geven.




Geen opmerkingen: