maandag 3 mei 2010

Taxc krachtintervallen 5x3x2, 53 min

Zoals aangekondigd wordt de maand mei een intensieve maand wat het trainen betreft. Periodisering noemen ze dat met een deftig woord. Betekent niets meer en niets minder dan trainen in blokken van 4 weken op een specifiek onderdeel. Dat kan sprinten, kracht, uithouding, tijdrijden en klimmen zijn. Ik ga me deze maand voornamelijk bezig houden met kracht en klimtrainingen. Naast het beklimmen van heuvels/bergen is de tacx een zeer geschikt middel om specifiek te trainen op kracht. Vandaag 5 blokken van 3 minuten tegen 280 a 290 watt gereden en daartussen 2 minuten herstel. Zoals ik al wist kom ik nu zo`n 20 a 30 watt te kort tov de maand januari. Toen had ik dus iets meer kracht door een periode intensief mountainbiken. Conditie is nu wel veel beter vooral terug te zien in het herstel na een krachtblok. Hartslag zakt overal netjes en vrij snel terug naar midden D1. Bij een vergelijkbare training in januari was dit zeker niet het geval. Ook heb ik nu de laatste 20 seconden wat tandjes opgeschakeld en doorgetrokken tot zo`n 400 watt en de hartslag tikte maar net even in het rood en het herstel na deze korte inspanning was wederom erg goed te noemen. Kortom het gaat nu volgens het boekje de conditie en dus uithouding is prima. Nu de kracht en eventueel de snelheid op orde brengen en dan moet het goed komen. We zullen zien !!!

Geen opmerkingen: