zondag 2 mei 2010

Tacx Alp d' huez, 13.9 km, 48 min 21 sec

Te laat wakker geworden vanochtend voor een training zonder regen. Net toen ik me wilde gaan aankleden begon het flink te regenen. Even gedacht aan de MTB maar toch maar gekozen voor een klimtraining op de tacx. Doel was heel de klim iets onder en tegen omslagpunt fietsen. Na een stevige warming-up van 20 minuten begonnen aan de klim. Hartslag in no time over de 180 door een stevig begin en daarna mooi constant en hoog in D3 gehouden. Voelde goed en ademhaling prima onder controle alleen wattage viel toch nog wat tegen. De laatste 2 kilometer versneld tot grens omslagpunt (186) en iets erover en wattage steeds op kunnen laten lopen tot aan de finish. Dankzij een goede uithouding want dat voelde ik echt had ik de klim waarschijnlijk ook volledig in het rood kunnen rijden maar dat was niet de bedoeling van deze training. Conditie is dus goed ik kom alleen nog vermogen te kort. Hier ga ik in mei en juni keihard aan werken precies volgens planning overigens. Desondanks toch de op één na snelste tijd gereden (snelste was 46 min 59 sec) in december 2009 na een intensieve MTB periode. Uit ervaring weet ik dat je in de werkelijkheid zo`n 5 minuten langer doet over de Alp dus er moeten nog een aantal minuten vanaf. Ik weeg nu ook bijna 3 kilo lichter dan in 2009 mijn gewicht schommelt nu tussen de 61 en 62 kilo. Na de training nog een cooling down gereden van 10 minuten dus in totaal 1 uur en 18 minuten gefietst.

Geen opmerkingen: