maandag 10 mei 2010

Kort souplesse ritje, 32.2 km, 1 u 4 min, 30.1 km/u

Vandaag een kort souplesse ritje gereden als herstel training. De bedoeling was uiteraard om wat langer te rijden maar ik was iets te enthousiast zomers aangekleed. Na het werk scheen het zonnetje en gaf de auto 14 graden aan maar de werkelijkheid was helaas anders. Het was gewoon koud vooral die koude rotwind was weer erg onaangenaam. Zo is er weinig aan en veel nut zal het ook niet hebben om zo door te rijden. Hartslagmeter weigerde ook dienst alleen maar waardes van 200 slagen per minuut, borstband niet nat genoeg maar had geen water bij dus maar uit gedaan onderweg. Rustig op souplesse gereden om de beentjes wat los te rijden.

Morgen weer aan de bak op de tacx, krachtintervallen of een virtuele klim (real life video Galibier of de Alp) ligt er een beetje aan hoe ik me voel na de vroegedienst. Normaal gesproken donderdag de Steven Rooks classic (korte versie 117 km) als het weer een beetje te doen is. Zaterdag is het de WAALSE PIJL staat overigens niet op mijn planning maar wil deze al een tijdje rijden maar het komt er steeds niet van. Parcour is eigenlijk helemaal niets voor mij alleen maar steile pattaters en dat ligt me op het moment echt helemaal niet. Volgens velen de zwaarste tocht in de benelux dus dat is op zich wel een uitdaging en het zou natuurlijk een bizar goede training zijn voor de benen en niet te vergeten voor de mentale gesteldheid. 130 km (2296 hm) 166 km (2991 hm) of 220 km met maar liefst 3835 hoogtemeters. 220 km dat gaat hem zeker niet worden de 166 zou een optie kunnen zijn. Trainen in Oudenaarde is ook nog een optie ff kijken hoe ik me voel en vooral afwachten hoe de weersvoorspellingen eruit zien. Voorlopig vrij slecht weer in Spa dit weekend, bij ons in de buurt gaat het wel zo te zien.

1 opmerking:

HenkV zei

Even 2 vingers nat likken, over de band vrijven en 9 van de 10 keer doet hij 't dan. 1 van de 10 keer moet je het nog 'n keer doen.