woensdag 7 december 2011

Back on Track

Dankzij een paar goede tips op mijn weblog kon ik vandaag de loopschoenen tegen verwachting al weer aantrekken. Rek oefeningen hebben echt zeer goed geholpen om de achillespezen weer wat soepeler te krijgen. Vandaag liep ik weer op de Nike zoom structure (voor het eerst met steunzolen) en het voelde erg goed aan. Ik heb intussen drie paar schoenen en ga deze regelmatig uitwisselen. Nike`s voelen superlicht aan en lopen echt heel erg lekker maar van de zomer had ik een voetblessure opgelopen na wat lange duurlopen op de Nike`s (doorgezakte voet) De Adidas Salvation voelen wat stabieler aan en zijn ook een stuk zwaarder dus wellicht wat beter voor lange trainingen. Voetblessure werd iets minder maar opgelost was het niet met de overstap naar de Adidas. Intussen loop ik met steunzolen dus kijken wat dat geeft bij langere duurlopen. Mijn voeten, spieren en pezen sterken maken doe ik met de Inov-8 trailschoenen in de bossen. Het barefootrunning verhaal houdt me nog steeds bezig en ik geloof er op zich zeker wel in maar dit moet je gewoon erg langzaam opbouwen. Ik denk dat ik binnenkort nog een setje Nike free run+ 2 ga aanschaffen om de kortere trainingen op de weg af te werken zodat ik hier verder mee kan. Voorlopig in ieder geval erg blij dat ik weer kan lopen al was het vandaag slechts een voorzichtige 5 km. Garmin details

3 opmerkingen:

Wendy zei

Leuk dat je alweer op stap kan! (maar pas toch nog maar wat op ;) )

Jan G zei

de Nike free's heb ik ook in mijn bezit, het is een erg lichte en soepele schoen, voorzichtigheid is wel vereist,...
de demping stelt niet veel voor en de steun helemaal niet,
Ik liep er meestal op voor hersteltraining training op de finse piste de dag na een wedstrijd,op de weg zou ik er zelf niet mee lopen,daarvoor heb je toch echt wel meer demping nodig.
De kuiten worden ook nog extra belast door het feit dat het verschil in hoogte tussen hiel en voorvoet nog kleiner is,een hielverhoging verhelpt dit, maar dan kan je net zo goed op een lichte trainingsschoen lopen.
Ik zie wel meer wedstrijdlopers op héél lichte wedstrijdsloffen rennen,meestal worden die enkel en alleen tijdens de wedstrijden gebruikt .
Zelf loop ik mijn wedstrijden op de adidas adizero boston's
trainingen op de weg doe ik tegenwoordig op de brooks Ghost4
en op onverhard loop ik met mizuno wave precision en nike free
greetz Jan
grtjs J

Melsje zei

Mooi dat je weer loopt. Maar pas toch op, een beetje rekken en strekken helpen een geirriteerde achillespees maar een beetje. Eventjes consequent gas terugnemen wel. Helaas ben ik ervaringsdeskundig in deze. Wel blijven lopen en bloggen natuurlijk:ik vind het erg leuk om jouw belevenissen te volgen.