woensdag 28 december 2011

Duo Duurloop Kloosterbos 25 km

Enige tijd geleden in principe al afgesproken en het is er uiteindelijk ook van gekomen. Een lange duurloop samen met Bryan wel jammer dat Aschwin niet van de partij kon zijn maar dat komt een volgende keer zeker goed. Om 11:00 afgesproken en netjes op tijd aangekomen bij het Kloosterbos. Bryan stapte uit zijn auto in een bikkeloutfit (korte broek en opgestroopte mouwtjes) ik had iets meer aan maar het waren wel dunne laagjes. Wederom mooi zacht loopweer en zeer weinig wind in de bossen het parcour lag er zelfs nog beter bij dan afgelopen donderdag. Rustig begonnen aan de rondjes van 5 km, met zijn tweeën lopen heeft zo zijn voordelen. Je kunt lekker wat ouwehoeren onderweg, de tijd en afstand vliegen voorbij en bijkomend voordeel voor mij was dat ik me kon verschuilen achter Bryan zijn lange lijf als er een hond in beeld kwam :-) Bryan heeft duidelijk geen schrik voor honden denk dat de hondjes eerder bang worden voor hem haha. Mijn hartslag lag wel wat hoger als normaal. Kwam deels door het ouwehoeren en wellicht door de omschakeling van de nacht naar dagritme want daar heb ik vaak veel moeite mee. Het lopen verliep verder overigens prima ook bij Bryan zag het er allemaal goed uit. Het eerste uur nog redelijk wat mtb-ers tegengekomen waaronder Daniel van TC sas van Gent daarna werd het zeer rustig op het parcour. Bij ingang van het derde rondje mocht Bryan laten zien of hij het parcour goed in zich had opgenomen. Dat ging bijna vlekkeloos en het tempo ging ook wat omhoog. Na 4 rondjes (20 km) en in overleg besloten om er nog een rondje aan vast te plakken altijd goed voor de moraal. Laatste rondje was tevens ook het snelste rondje nog een lusje uitgewandeld en meer dan voldaan richting huiswaarts gereden. Erg leuke en mooie duurloop en met een afstand van 25.54 km gelijk een afstandsrecord voor mij. Goede nieuws !! geen problemen gehad onderweg en na afloop op wat zere voeten en een kleine bloedblaar onder een teennagel na. Bryan bedankt wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar. 25.54 km, 2:33:52, 10 km/u, 6:02 min/km, HF 165 Garmin Details

1 opmerking:

van den Abeele zei

Goed gedaan mannen! En reken er maar op dat ik volgende keer van de partij ben; ik wil dat rondje ook wel een verkennen... 5x....