zondag 25 december 2011

Duurloop 25 km (Merry Christmas)

Allereerst wens ik iedereen uiteraard fijne feestdagen toe !!
Zelf ben ik eerste kerstdag goed begonnen met een heerlijke rustige duurloop van 25 km. Mag best eens gezegd worden het was echt fantastisch zacht loopweer het is wel eens anders geweest met de kerstdagen. Vandaag een ultieme test wat de schoenen betreft. Niet op de Nike`s niet op de Adidas maar gewoon op de Inov-8 gelopen en het resultaat was echt verbluffend te noemen. Geen pijntjes aan knie, heup, scheenbenen, achilles, geen doorgezakte voet en wat lopen deze schoenen toch ontzettend lekker en direct. Zal niet ontkennen dat ik wel flinke zere voeten kreeg na 22 km maar dat ligt meer aan mijn voeten dan aan de schoenen. Gewoon veel trainen en mijn voeten sterker maken en dan komt het hopelijk goed met mijn voetjes. Het is nu in ieder geval duidelijk geworden dat ik geen klachten heb als ik met minimalistische schoenen loop zodra ik conventionele (gewone loopschoenen) aantrek dan krijg ik diverse klachten. Ook de bovenbenen lijken minder belast te worden op de Inov-8. Volgende stap is Inov-8 road schoenen aanschaffen anders zijn mijn noppen onder de trailers in no time verdwenen #slijtage Hartslag redelijk onder controle kunnen houden en netjes onder de 150 gemiddeld uitgekomen. Het zou mooi zijn als ik dit op termijn naar de 140 a 145 kan krijgen want de hartslag moet echt nog omlaag. Snelheid was laag maar dit was de bedoeling. 25.01 km, 2:40:38, 9.3 km/u, HF 149 Garmin Details Na thuiskomst een paar bekers van mijn geweldige nieuwe hersteldrank gedronken (Chocomelk Light) werkt echt super en het is nog lekker ook. Ook nog verwend met een pasteitje uit de oven en straks naar mijn schoonouders voor het kerstdiner :-)

Geen opmerkingen: